يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۰۲
کد خبر: ۷۸۸۷۱
|
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
شهردار منطقه 22 در نشست مشترک مسئولان این منطقه با معاون برنامه ریزی و توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران از بهره برداری از ضلع شرقی مجموعه بی نظیر دریاچه شهدای خلیج فارس در تابستان امسال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 22، در این جلسه که در سالن کنفرانس دفتر شهردار و با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران و مدیران کل همچنین برخی از مسئولان منطقه 22 برگزار شد، شهردار منطقه با اشاره به اینکه طی تعطیلات نوروزی حدود 350 هزار گردشگر از تهران و دیگر شهرهای کشور از مجموعه دریاچه شهدای خلیج فارس دیدن کرده و از امکانات مهیا شده در آن استفاده کرده اند، گفت: « بحث جلوگیری و پیشگیری از هرگونه نابسامانی در این مجموعه از بحثهای مهمی است که دنبال می کنیم؛ بویژه اینکه به لطف خداوند و تلاش همکاران، ضلع شرقی این مجموعه زیبای گردشگری در تابستان امسال برای بهره برداری شهروندان آماده خواهد بود و سپس تمام تلاشمان را بر ساماندهی وضعیت احداث ضلع جنوبی دریاچه معطوف خواهیم کرد تا این بخش نیز تکمیل شده و در اختیار شهروندان قرار گیرد. »

صلاحی معاون برنامه ریزی و توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران نیز در صحبتهای خود با بی نظیر و رویایی برشمردن مجموعه دریاچه در تلفیق عناصری چون آب، فضای سبز و کوهستان در نمای آن، در جلب گردشگر از تهران، ایران و حتی خارج از کشور، گفت: « تفریحات آبی و دیدن آب بسیاری از استرسهای زندگی ماشینی را کم می کند. دریاچه ای با 130 هکتار حوزه آبگیر و 110 هکتار حوزه ساحلی نه تنها در تهران بلکه در کشور کم نظیر است و لازم است بیشتر معرفی شود. البته همه پروژه های اجرا شده در تهران، همچون برج میلاد، تونل توحید، تونل نیایش و بویژه این دریاچه با کیفیتی که دارد، بسیار قابل توجهند. اما نکته مهم، توجه به نگهداری این مجموعه و نوع بهره برداری اش است و باید برای اینکه این 2 موضوع بخوبی انجام شود، نوعی مدیریت برای آن تعریف کنیم. »

وی در ادامه صحبتهای خود تامین آب دریاچه و پاکیزه نگه داشتن آن را از اولویتها دانست و افزود: « حدود 7 میلیون متر مکعب آب دریاچه در وضعیت مطلوبی است و علیرغم راه نیفتادن تصفیه خانه اصلی، بسیار خوب نگهداری می شود. تجمع مرغان مهاجر دریایی در دریاچه نشان از کیفیت مناسب و سلامت آب این مجموعه دارد. »آ


برچسب ها: منطقه 22
نظر شما