يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۳
کد خبر: ۷۸۹۱۸
|
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
وزیر امور خارجه سنگاپور در دیدار با شهردار تهران:
شهردار تهران در حاشیه اجلاس شهرداران و سران شهری جهان در سنگاپور، صبح امروز با کی شانموگام (k.Shanmugam) وزیر خارجه سنگاپور، دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش خبرگزاری شهر، در ملاقات قالیباف با وزیر خارجه سنگاپور، وی ضمن خوش آمدگویی و قدردانی از حضور شهردار تهران در اجلاس یاد شده به اهداف دولت سنگاپور از برگزاری این رویداد بزرگ شهری اشاره کرد و گفت: ما به دنبال ایجاد ارتباط و همکاری بیشتر با شهرهای بزرگ جهان از جمله تهران هستیم. روابط با تهران برای ما اهمیت راهبردی دارد. در کشور ایران و کشورهای دیگری مانند چین، هند، برزیل کلان شهرهایی وجود دارند که در آینده نقش مهمتر و تاثیر گذارتری خواهند داشت و می توانند موتور محرکه رشد و توسعه باشند.
کی شانموگام ادامه داد: هدف ما از برگزاری این اجلاس این است که نشان دهیم آینده جهان بستگی به کیفیت زندگی در شهرها دارد، لذا باید شهرهایمان روز به روز پویا تر و با نشاط تر باشند.
شهردار تهران نیز ضمن تشکر از دولت، مدیریت شهری و مردم سنگاپور بابت برگزاری موفقیت آمیز اجلاس، گفت: ما آمادگی داریم با شهر سنگاپور در زمینه های فرهنگی واقتصادی همکاری کنیم. همکاری های فرهنگی می تواند موجب گسترش روابط باشد. شهردار تهران با اشاره به تجارب موفق همکاری های بین المللی و دیپلماسی موفق شهر تهران، ابراز امیدواری کرد که دولت ها و مدیران شهری دو طرف بتوانند زمینه ساز تعامل و همکاری های بیشتر شوند و شرایط را برای توسعه گردشگی دو جانبه فراهم کنند.
شهردار تهران همچنین ابراز تاکید کرد: با استقرار سفارت یا بخش کنسولی سنگاپور در تهران، شرایط دریافت روادید سفر به سنگاپور تسهیل شود.

 
نظر شما