دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۱۸
کد خبر: ۷۹۱۹۶
|
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰
نمایشگاه قرآنی «مردم و رمضان، فصل نیایش و مهربانی» با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شمیرانات و شمال تهران، شهردای منطقه یک و فرهنگسرای ملل در پارک قیطریه تهران با حضور ۶۵ ناشر کتاب، موسسات فرهنگی دیجیتال، موسسات قرآنی، کانونهای مساجد، سرای محلات و سایر موسسات فرهنگی و هنری افتتاح شده و هر روز از ساعت ۱۹ تا ۱ بامداد پذیرای علاقه مندان آثار فرهنگی و هنری قرآنی است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، وجود غرفه های مختلف فرهنگی، قرآنی و هنری در این نمایشگاه موجب شده تا هرشب، تعداد زیادی از مردم تهران برای بازدید از نمایشگاه به بوستان قیطریه ی تهران بیایند.

هر روز پس از اذان مغرب و مراسم افطار، رادیو اقتصاد برخی گزارش های متناسب با روزهای ماه مبارک رمضان را ارائه کرده که بسیار مورد اقبال عموم قرار گرفته است.

«سیدعباس موسوی تبار» مسوول شبکه رادیویی اقتصاد در گفتگویی به مرور برخی از خدمات و اقدامات این شبکه پرداخته و گفت: ما در این نمایشگاه به صورت روزانه برخی برنامه های خود را به موضوع اقتصاد فعالیت های فرهنگی و قرآنی اختصاص دادیم چراکه رهبر معظم انقلاب سال جاری را سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری کرده اند.


مدیر رادیو اقتصاد با اشاره به چندین برنامه زنده رادیویی از اقدامات و فضای موجود در نمایشگاه گفت: هفته گذشته نیز چند برنامه رادیویی با موضوع صنعت چاپ و نشر با حضور برخی مدیران فرهنگ و ارشاد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشتیم.

موسوی تبار در ادامه این گفتگو به تاثیرات برپایی نمایشگاههای قرآنی از این دست در سطح شهر تهران پرداخت و افزود: این کارهای فرهنگی در درازمدت و با تداوم کار نتیجه خواهد داد و باید حداقل 5 سال بگذرد تا ما بتوانیم بهترین نتیجه ها را از کارهای فرهنگی بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: در این حوزه ها نیاز به کار تبلیغاتی و اطلاع رسانی بیشتری است تا هم مردم از برگزاری این نمایشگاهها اطلاع داشته باشند و هم غرفه داران بتوانند ارتباط بهتر و بیشتری با مراجعه کنندگان برقرار کنند.

مدیر رادیو اقتصاد با مثبت ارزیابی کردن عملکرد نمایشگاه قرآنی مردم و رمضان تصریح کرد: البته غرفه داران هم باید در چینش غرفه و نیز سطح ارائه محصولات خود بیشترین تلاش را داشته باشند تا از این طریق مردم بتوانند نیازهای خود را در حوزه فرهنگ قرآنی برآورده کنند.

موسوی تبار ادامه داد: این نمایشگاه به دلیل ظرفیت های مکانی فرهنگسرای ملل و مثلاً وجود سالن کنفرانس مناسب میتواند برنامه های بیشتر و بهتری را ارائه دهد که در این خصوص ما هم می توانیم برنامه های پربارتری را داشته باشیم.

شبكه راديويي اقتصاد در كنار ده ها شبكه عمومي و اختصاصي ديگر، به صورت 24 ساعته در سه حوزه آموزشي، ‌اطلاع رساني و نظر يه پردازي روی موج اف ام، فرکانس ۹۸ فعاليت دارد.

اين مجموعه راديويي با 5 گروه برنامه ساز «اقتصاد و صنعت»، «اقتصاد، دانش و پيشرفت»، «اقتصاد و اطلاع رساني»، «اقتصاد و كشاورزي» و «اقتصاد،خدمات و تجارت»، با بهره مندي و استفاده از ظرفيت هاي فعال در وزارت خانه هاي فرهنگ و ارشاد اسلامی، اقتصاد، كشور، ‌دانشگاه ها، ‌حوزه هاي علميه، مراكز علمي، ‌پژوهشي و ‌تحقيقاتي كانون ها و نخبگان ‌صنعتي،‌كشاورزي،‌خدماتي، ‌تجاري و ‌بازرگاني برنامه سازي، توليد و پخش برنامه دارد.

برنامه رادیویی «بر بال قدسيان» از دیگر ويژه برنامه‌های سحرگاهي این شبکه است كه دعاي سحر ماه مبارك رمضان، ‌بحث هاي كارشناسي و قرائت يك جزء از قرآن كريم پخش مي شود.

همچنین برنامه تركيبي و زنده لحظه هاي اجابت ويژه افطار هر روزبه مدت 60 دقيقه به موضوعاتي همچون روزي حلال، كم فروشي، پخش مناجات، پخش دعاي ماه مبارك رمضان، قرض الحسنه، قناعت و ارائه گزارشهایی از نمایشگاه قرآنی مردم و رمضان، فصل نیایش و مهربانی مي‌پردازد.
نظر شما