شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۴۰
کد خبر: ۷۹۲۴۰
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در روز جهانی قدس با طراحی و تعبیه هفت غرفه در میدان انقلاب و توزیع هزاران محصول فرهنگی با موضوع فلسطین و غزه پذیرای شهروندان روزه‌دار بود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این سازمان با برپایی فرهنگسرای قدس در میدان انقلاب با برنامه‌های فرهنگی متنوع پذیرای مردم روزه دار در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بود.

یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین برنامه‌های فرهنگی هنری راهپیمایی روز قدس امسال خلق یک نقاشی بزرگ با استفاده از شن‌های رنگی با مشارکت کودکان و خردسالان در میدان انقلاب بود که در پایان تصویر این نقاشی شنی با موضوع قدس و فلسطین در اقدامی نمادین برای کودکان غزه ارسال شد.
 
سنگسار شیطان
بر اساس این گزارش غرفه نماد حجمی شیطان و اسرائیل با امکان پرتاب نمادین سنگ به آن که با هدف تطبیق نماد شیطان با اسرائیل، ابراز انزجار نسبت به ماهیت شیطانی رژیم صهیونیستی و بازنمایی انتفاضه مردم مظلوم فلسطین از جمله غرفه‌هایی بود که با استقبال فراوان مردم در میدان انقلاب رو‌به رو شد. 
 
خیابان هنر با حضور 300 هنرمند تجسمی
300 هنرمند تجسمی در خیابان هنر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در میدان انقلاب حضور یافتند و با خلق و نمایش آثار تجسمی پذیرای شهروندان تهرانی بودند. همچنین هزاران شهروند روزه‌دار با حضور در غرفه لوکیشن عکس فرهنگسرای قدس در صحنه‌های مرتبط با انتفاضه و حوادث غزه عکس‌های یادگاری با پرچم فلسطین و نمادهای مبارزه را با خود به خانه بردند.
 
طومار دلنوشته‌ها در مهربانی با غزه
از دیگر بخش‌های جالب توجه فرهنگسرای قدس دل‌نوشته‌های مردمی با موضوع مهربانی با غزه در طوماری به طول 60 متر بود. همچنین طراحی کاریکاتور مرتبط با موضوع جنایات غرب و صهیونیسم در فلسطین مظلوم، ساختن دومینو با انتخاب جمله‌هایی در حمایت از کودکان غزه با حضور کودکان، نقاشی کودک با موضوع حوادث خونبار غزه و دفاع از قدس و فلسطین همراه با اهدای جوایز و برگزاری مسابقه دلنوشته پیامکی هم در غرفه‌های متنوع میدان انقلاب از دیگر بخش‌های غرفه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در روز قدس بود.
 
شهر قبله
همچنین محصول «شهر قبله» با هدف معرفی شهر قدس میان راهپیمایان روزه‌دار تهرانی توزیع شد و نشریه آفتابگردان هم که به همت فرهنگسرای انقلاب تولید شده، در دسترس کودکان و نوجوانان قرار گرفت. توزیع کلاه فوم با شعار «مهربانی با غزه» دیگر برنامه سازمان برای آخرین روز ماه مبارک رمضان بود.

نظر شما