سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۱۱
کد خبر: ۷۹۲۸۰
|
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
فرهنگسراي شفق با همکاری موسسه فرهنگي شهرستان ادب، دومین نشست‌ از سلسله نشست های ادبی با عنوان «لذت داستان» را برگزار مي‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این نشست با حضور مجید قیصری نویسنده برجسته کشور، سه شنبه 14 مرداد ماه، ساعت 18 در سالن نمایش فرهنگ سرای شفق برگزار می گردد.

مجید قیصری نویسنده‌ای که با داستان‌های جنگی‌اش شناخته شده است. وی در سال ١٣٤٥ در تهران متولد شده و در رشته روانشناسی تحصیل کرده است. قیصری در اوایل دهه ٧٠ به طور جدی به نوشتن داستان کوتاه پرداخت. مجموعه داستان «صلح»، رمان «جنگی بود، جنگی نبود»، مجموعه داستان«طعم باروت»، مجموعه داستان«نفر سوم از سمت چپ»، «ضیافت به صرف گلوله»، «سه دختر گل‌فروش»، «باغ تلو»، «گوساله سرگردان»، نیز از جمله کتابهای وی است. 

داستان‌‌های کوتاه قیصری در حقیقت کوله‌بار زخمها، یادها و شهود هنرمندی است که سالهای نوجوانی خود را پشت خاکریزها و زیر آتشباران روزهای جنگ گذرانده است. کتاب «سه دختر گل فروش» برنده جایزه قلم زرین سال ٨٥ شد.

همچنين بخشي از نشست «لذت داستان» به داستان‌خواني يک نويسنده جوان اختصاص خواهد داشت. مینو رضایی نويسنده جواني است که در نشست 14 مرداد ماه، داستان وي توسط مجید قیصری مورد نقد و بررسي قرار خواهدگرفت.

علاقه مندان برای شرکت در این برنامه می توانند به فرهنگسرای شفق واقع در خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی، خیابان 21، بوستان شفق، فرهنگ سرای شفق مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88554016 تماس بگیرند.
نظر شما