دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۵۰
کد خبر: ۷۹۲۹۶
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
همزمان با فرارسیدن روز خبرنگار از بیش از 4دهه فعالیت و حضور در عرصه روزنامه نگاری استاد «فریدون صدیقی» روز 18مرداد ماه در فرهنگسرای ابن سینا تجلیل به عمل خواهد آمد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، استاد فریدون صدیقی 7 آذر 1328 در سنندج به دنیا آمد و دی ماه 1351 درحالی که به عنوان داستان نویس برگزیده مجله تماشا انتخاب شده بود، به تحریریه روزنامه کیهان پیوست. او 26 سال در کیهان به عنوان خبرنگار، گزارشگر، دبیر گروه، عضو شورای سردبیری و عضو شورای تیتر مشغول به کار بود. وی همچنین در سمت سردبیر به روزنامه هموطن‌سلام رفت و سپس به عنوان معاون سردبیر در روزنامه همشهری مشغول فعالیت شد.

استاد صدیقی که طی 37 سال در شکل‌گیری و حیات ده‌ها روزنامه و مجله سهم و نقش ایفا کرده است قریب به 20 سال نیز روزنامه‌نگاری تدریس می‌کند و سال‌ها نقد هنری و ادبی می نویسد.

 از دیگر کارهای استاد صدیقی در روزنامه ‌نگاری، سردبیری هفته‌نامه موفق و تاثیر‌گذار «حوادث» در سال 1370 است که رویداد تازه‌ای در حوزه حادثه ‌نویسی در مطبوعات به شمار می‌رفت. صدیقی تجارب خود را در حوزه حوادث نویسی دنبال کرد،‌ به طوری که تئوری‌ های تازه‌ای را در کارکرد های تیترنویسی در حوادث به دانش روزنامه ‌نگاری ایران اضافه کرد. او در یک مقاله بلند با عنوان «قطعاتی برای پازل تیترنویسی در مطبوعات ایران» تجارب خود را در این زمینه مکتوب کرده‌ است.

علاقمندان به حضور در این مراسم می توانند 18مرداد ماه ساعت 19 به فرهنگسرای ابن سینا در شهرک قدس، فاز یک، خیابان ایران زمین شمالی حضور یابند و برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره های 8-88366366 تماس بگیرند.


نظر شما