دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۰
کد خبر: ۷۹۲۹۹
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
موزه عکسخانه شهر نمایشگاهی شامل 15 قطعه از اعلان های دوره مشروطه از مجموعه ناصرالدین حسن زاده، به همراه 7 قطعه عکس از دوران مشروطه از آرشیو موزه را برگزار می کند .
به گزارش روابط عمومی موزه عکسخانه شهر، 108 سال پیش در روز 14 مرداد ، سال 1285 شمسی مظفر الدین شاه با خواست چهارگانه متحصنین در قم و شهر ری و ... که شمار آنها به بیش از ده هزار نفر می رسید ، موافقت کرد و دستور داد که کالسکه های سلطنتی و درشکه های موجود در تهران برای بازگرداندن متحصنین به شهر ری فرستاده شوند و در تهران با عین الدوله رییس الوزرا برای درخواست های خود مذاکره کنند . این مذاکرات به صدور فرمان مشروطیت و تاسیس عدالتخانه ( مجلس شورا ) منجر شد.

به همین منظور موزه عکسخانه شهر نمایشگاهی شامل 15 قطعه از اعلان های دوره مشروطه از مجموعه ناصرالدین حسن زاده ، به همراه 7 قطعه عکس از دوران مشروطه از آرشیو موزه را برگزار می کند .

علاقه مندان می‌توانند برای بازدید از19مرداد تا 7 شهریور در روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا 13 ، 14 تا 17  و پنج شنبه ها ۹ تا ۱۳ به عکسخانه شهر مراجعه کنند. موزه جمعه‌ها و تعطیلات رسمی تعطیل است .


موزه عکسخانه شهر در میدان هفت‌ تیر، خیابان بهار‌شیراز، بوستان بهار‌شیراز واقع است. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن  88848993 تماس بگیرند.

نظر شما