شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۹
کد خبر: ۷۹۳۶۰
|
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
عکاس جنگ و دفاع مقدس در هفته مهربانی با غزه:
محسن راستانی با تقدیر از اقدام سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای برگزاری گردهمایی عکاسان در هفته مهربانی با غزه، خواستار همکاری نهادهای مسئول برای اعزام عکاسان ایرانی به غزه و ثبت درد و رنج مردم مظلوم فلسطین شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عکاس پیشکسوت جنگ برگزاری همایش عکاسان در همدردی با مردم مظلوم غزه را فرصتی بسیار خوب برای جامعه عکاسی ایران دانست تا گذشته از ابراز همدردی با مردم بی‌دفاع غزه، از کارآیی و توان خود در یافتن راه حلی عملی برای حضور در غزه استفاده کنند.

وی گفت: اگر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و دیگر سازمان‌ها و نهادهای مسئول چاره‌ای بیندیشد که ماجرای هماهنگی‌ عکاسان برای حضور و ثبت صحیح تاریخ در این محل‌ها اتفاق بیفتد، تاثیری بسیار فراتر از همین ابراز همدردی‌های خواهد داشت؛ چرا که ابراز همدردی من، عکس من است.

این استاد دانشگاه افزود: به نظر من کار دشواری برای مقام‌های دولتی ما نیست که با حمایت‌های گوناگون فضای مناسب را برای خبرنگاران آماده کنند. متاسفانه تا امروز اقدامی در این راستا برای رسانه‌ها نشده که اگر می‌شد همین عکاسانی که امروز اعلام کردند اشتیاق حضور در غزه دارند، شگفتی‌ها می‌آفریدند.

راستانی درباره پیشنهاد خود برای پوشش تصویری رویدادهایی شبیه غزه گفت: ما تجربه‌های بسیار خوبی در زمان انقلاب و دفاع مقدس و اتفاق‌های بعد از آن به دست آورده‌ایم. اگر این موضوع در یک اتاق فکر عنوان شود ما می‌توانیم کمیته‌ای در وزارت ارشاد تشکیل دهیم تا در موقعیت‌های استراتژیک تلاش‌های وارونه‌نمایان را با کارهای خود خنثی کنیم.

وی افزود: عکاس‌ها و خبرنگارهای ایرانی سخت‌ترین بحران‌ها را پشت سر گذاشته‌اند. من هفت سال در جنگ ایران بودم، در جنگ بوسنی بودم، در جنگ لبنان بودم و الان بعد از 20 سال کتاب من در حال چاپ شدن است. ساز و کار مدیریت فرهنگی ما باعث می‌شود یک آدم رسانه‌ای حاصل کارش را بعد از 20 سال ببیند.

عکاس باسابقه جنگ در بیان دلایل اصلی اشتیاق خود و همکارانش برای حضور در غزه گفت: جدا از دروغ‌نمایی برخی رسانه‌های مغرض از وقایع مهم و مهیب غزه، به دلیل آنکه ایران جبهه اول متحد با فلسطین است و تمام موشک‌ها و زخم‌هایی که بر تن غزه وارد می‌شود به ما هم می‌خورد، نباید دور بایستیم و تنها اظهار نظر و همدردی کنیم و متحدان ما جان خودشان را از دست ‌بدهند. این معادله درستی نیست که یک عده جان بسپرند و عده‌ای دیگر فقط شعار بدهند!
نظر شما