شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۶
کد خبر: ۷۹۳۷۲
|
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
در نشست صمیمی مدیر فرهنگی هنری منطقه 11 با خبرنگاران مطرح شد؛
نشست صمیمی، مدیر فرهنگی، هنری منطقه 11 با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار، دوشنبه 20 مرداد در فرهنگ سرای رازی برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بهنام خادم با اشاره به سیاست‌های کلی سازمان فرهنگی‌، هنری شهرداری گفت: بیش از 10 سال است که مقام معظم رهبری به همه نهادها و سازمان‌ها اعلام کرده‌اند که تأکید ویژه‌ای به فرهنگ داشته باشند درحالی که متأسفانه این فرهنگ مغفول مانده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سال 93 با تصمیم متدبرانه‌شان عنوان امسال را به  نام اقتصاد فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی عنوان کرده‌اند که این امر نشان می‌دهد ما در چه وضعیت خطرناکی در حوزه فرهنگ به سر می‌بریم که ایشان چنین نامی را برای امسال انتخاب کرده‌اند.

آموزش همگانی مدیریت کنترل خشم

مدیر فرهنگی، هنری منطقه ۱۱ تصریح کرد:. اکنون در سطح بین الملل، وجهه خشنی از ایران منعکس می شود و حتی در سطح ملی موضع پرخاشگرانه مشاهده می شود و دیگر اثری از حلم و مهربانی در جامعه نیست، بر این اساس سیاست های رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ترویج و تبلیغ مهربانی است.       
 
 همچنین شعار مهربانی را در همه برنامه‌های سازمان پیگیری می‌کنیم و برنامه‌ها را با این شعار آغاز کرده‌ایم و خوشبختانه از استقبال خوبی برخوردار شده است. برگزاری کارگاه های روانشناسی مدیریت کنترل خشم در تمام مراکز فرهنگی هنری منطقه 11یکی از فعالیت های ویژه در ترویج مهربانی است.

وی بیان کرد: در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری بر اساس منویات مقام معظم رهبری حرکت‌ کرده‌ایم و به حوزه فرهنگ نگاه‌مان عمومی است چرا که ارگان‌هایی هستند که نگاه تخصصی به بخش‌های مختلف فرهنگ داشته باشند.

 مدیر فرهنگی، هنری منطقه ۱۱ تصریح کرد: متأسفانه تصور اشتباهی در میان همه نهادهای فرهنگی وجود دارد مبنی براینکه در این حوزه رقابت می‌کنند درحالی که رقیب در عرصه فرهنگ وجود ندارد بلکه همه باید هم‌افزا در این حوزه مشارکت کنند.

ترویج فرهنگ مطالعه و احداث کتابخانه در منطقه 11

خادم اظهار کرد: بخش اول تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ، موضوع مطالعه است. باید به ایجاد کتابخانه و در نهایت قرائت‌خانه بپردازیم. همچنین اساسی‌ترین و محور همه فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه است چرا که با کتابخوانی، اندیشه‌ها به سمت تعالی ترویج می‌یابد.

وی افزود: در بخش دیگری از برنامه‌های‌مان سعی کردیم به ادبیات توجه کنیم که می‌توان به چارسوق کتاب و نشست با نویسندگان و منتقدان و کانون‌های شعر اشاره کرد.

وی بیان کرد: ارائه سبک زندگی ایرانی، اسلامی از دیگر برنامه‌های سازمان به شمار می‌رود که سعی کرده‌ایم به واسطه برنامه‌های‌مان به صورت غیرمستقیم سبک زندگی ایرانی، اسلامی را در زندگی شهروندان بگنجانیم.

کیفی سازی کلاس های موسیقی

 مدیر فرهنگی، هنری منطقه ۱۱  به کیفی سازی کلاسهای موسیقی اشاره کرد و گفت: سطح آموزش موسیقی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مناسب نیست، این حوزه باید کیفی سازی شود و مدرسین درجه یک، آموزش هنرجویان را برعهده گیرند.

خادم افزود: در موسیقی فقط بحث آموزش نیست بلکه باید آثار فاخر و برجسته ای همچون سرودهای انقلابی نیز تولید شوند و حوزه موسیقی پژوهی نیز باید کیفی سازی شود.         

 وی گفت: رسانه‌های نوظهور همچون فیس‌بوک، ماهواره، اینترنت از جمله مباحثی است که در سازمان به آن اشاره و تأکید داشته‌ داشتیم.

اشتغال زنان سرپرست خانوار در بازارچه صنایع دستی          
خادم اظهار کرد: سطح آگاهی شهروندان منطقه 11 شهرداری تهران در سطح عمومی و کلاسیک پایین است و در تلاش هستیم که سطح آگاهی مردم را در سطح عمومی به خصوص در خانواده توسط مادران که کانون اصلی خانواده هستند، افزایش دهیم.   

مدیر فرهنگی هنری منطقه 11 شهرداری تهران درمورد بازارچه های صنایع دستی مستقر در فرهنگسرای رازی گفت: این بازارچه اکنون به کارگاه های تولیدی تبدیل شدند که مطلوب نیست، بازارچه صنایع دستی باید محل عرضه باشد و تولید در بخش دیگری انجام شود که بعد از فصل تابستان تغییراتی در این بازارچه ایجاد خواهد شد.: فرهنگسرای رازی در زمینه اشتغال زنان سرپرست خانوار در تولید صنایع دستی اقداماتی انجام خواهد داد. 
 
مهربانی با غزه    
خادم  در پایان از برگزاری روز مهربانی با غزه با حضور اصناف و بازاریان خبر داد و افزود: برای جمع آوری کمک مالی به کودکان غزه برنامه بزرگ" مهربانی با غزه"را با حضور نماینگان مجلس، اعضای شورای شهر و اصناف بازار ، روز چهارشنبه 22 مرداد ساعت 16 در سالن ایران زمین منطقه 12 برگزار می کنیم کنیم و از تمامی علاقمندان دعوت کرد تا با حضور خود در این برنامه حمایت خود را از این مردم مظلوم نشان دهند .
نظر شما