دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۲۶
کد خبر: ۷۹۳۸۴
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
با برگزاری جلسه هیئت انتخاب اولین دوره جشنواره بین المللی کاریکاتور روز قدس، 118 اثر در بخش اصلی و 45 اثر در بخش ویژه به نمایشگاه این جشنواره راه یافتند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با برگزاری جلسه هیئت انتخاب اولین دوره جشنواره بین المللی کاریکاتور روز قدس، آثار راه یافته به نمایشگاه اولین جشنواره کاریکاتور روز جهانی قدس شناخته شدند.

بر اساس آراء اعضای این هیئت، 118 اثر از مجموع 372 اثر شرکت کرده در بخش اصلی، به نمایشگاه این جشنواره راه یافتند.

همچنین از مجموع 174 اثر شرکت داده شده در بخش ویژه جشنواره کاریکاتور روز قدس، 45 اثر به نمایشگاه این جشنواره راه یافتند.

شایان ذکر است که در این جشنواره بین المللی، 199 نفر از 33 کشور جهان با 546 اثر شرکت کردند؛ که این تعداد اثر با این تنوع جغرافیایی، آن هم با توجه به کم بودن بازه زمانی فراخوان این جشنواره (یک ماه)، استقبال بی نظیری محسوب می شود.

هنرمندان کشورهای آذربایجان، آرژانتین، افغانستان، الجزایر، اوکراین، ازبکستان، اندونزی، ایتالیا، ایران، بحرین، بلژیک، بوسنی و هرزگوین، برزیل، تاجیکستان، تایلند، تونس، ترکیه، چین، کلمبیا، کوبا، فرانسه، عراق، قزاقستان، لبنان، روسیه، صربستان، سوریه، سوییس، مراکش، مصر، هلند، هندوستان و یونان کارتون های جدید خود را در این مسابقه شرکت داده اند.

اولین دوره جشنواره بین المللی کاریکاتور روز جهانی قدس به وسیله "خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا" و با همکاری "کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین"، "سایت جامع هنر اسلامی"، "خانه کاریکاتور ایران" و "موزه هنرهای معاصر فلسطین" برگزار می شود.

این مسابقه در دو قسمت "بخش اصلی" با عنوان «روز جهانی قدس» و "بخش ویژه" با عنوان «تحرکات تکفیری برای فراموشی فلسطین» برگزار و در هر بخش به سه نفر اول، جوایز نفیسی اهداء می گردد.

برای دیدن آثار راه یافته به "بخش اصلی (روز جهانی قدس)" ایـنـجـا ، و برای دیدن آثار راه یافته به "بخش ویژه (تحرکات تکفیری برای فراموشی فلسطین)" ایـنـجـا را کلیک کنید.
 
منبع: ابنا
نظر شما