شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۲۴
کد خبر: ۷۹۳۸۷
|
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
گردهمایی جامعه پزشکان و پرستاران در هفته مهربانی با غزه برگزار شد
در ششمین روز از هفته مهربانی با غزه گردهمایی جامعه پزشکان و پرستاران تهران به حمایت از کودکان غزه در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این همایش به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، محمود صلاحی معاون برنامه ریزی و توسعه امور شوراهای شهرداری تهران، سیامک مره صدق نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از جامعه پزشکان و پرستاران روز گذشته، پنجشنبه 22 مرداد، در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

انسانیت در غزه مورد هدف قرار گرفته است
در این همایش فرزاد قاسم زاده رییس فرهنگسرای رویش به نمایندگی از سازمان فرهنگی هنری گفت: جامعه پزشکان و پرستاران همواره در صحنه دفاع از اصول و ارزش های انسانی پیشگام و ثابت قدم بوده اند و بنا بر رسالت و وظیفه انسانی و اخلاقی حرفه‌ای خود همیشه در حفظ و صیانت از جان انسان‌ها کوشیده‌اند.
وی افزود: دژخیمان رژیم صهیونیستی بیش از 2 هزار کودک بی دفاع و هزاران تن از شهروندان مظلوم غزه را به خاک و خون کشیده است و به تعبیر وزیر بهداشت این انسانیت است که در غزه مورد هدف قرار گرفته است.
قاسم‌زاده با اشاره به حرکت‌های خود جوش جامعه پزشکی و پرستاری در حمایت از مردم غزه گفت: بی شک مطالبه برحق جامعه پزشکان و پرستاران ایران اسلامی از پزشکان سراسر جهان که سوگند دفاع از جان انسانها را یاد کرده‌اند این است که همگام با جامعه پزشکی ایران برای اخراج رژیم صهیونیستی از سازمان صلیب سرخ تلاش کنند.
وی تصریح کرد: رژیمی که حتی به زخمی ها و بیماران در بیمارستان ها رحم نمی کند و اقدام به نسل کشی ملتی بی دفاع می کند نه تنها حق عضویت در سازمان صلیب سرخ ندارد بلکه شایستگی حضور در هیچ نهاد بین المللی را ندارد.

هرکس بویی از انسانیت برده باشد رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کند
در ادامه این همایش سیامک مره صدق نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنایات رژیم صهیونیستی دل هر انسانی را به درد می آورد و مردم جهان از هر ملیت و دینی از این اقدام وحشیانه غمگین هستند گفت: حمله به بیمارستان ها، مدارس و سایر مکان های عمومی جنایت جنگی محسوب می‌شود و باید با این اقدامات وحشیانه برخورد شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تمجید از اقدامات جامعه پزشکی و پرستاری کشور در دفاع از کودکان مظلوم غزه، افزود: جامعه پزشکی کشور اقدامات خوبی در اعتراض به جنایت رژیم صهیونیستی بر علیه کودکان مظلوم غزه انجام داده است و این اعتراضات باید بعد جهانی در جامعه پزشکی پیدا کند حتی کشورهای غیر مسلمان نیز به این حرکت‌ ها بپیوندند.
وی افزود: عضویت رژیم اشغالگر صهینیستی در سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی خلاف قوانین این سازمان است و باید این رژیم از تمامی سازمان‌ها و نهادهای بین المللی حذف شود.
مره صدق با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها و مدارس حمله می‌کند و با محاصره غزه مردم را از آب و غذا محروم می‌کند تصریح کرد: این خلاف حقوق بشر است. کسی که به نبوت، توحید و معاد اعتقاد داشته باشد باید برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین بشتابد و این مسئله ارتباطی با دین و ملیت ندارد و حتی کسانی که کمترین بویی از انسانیت برده‌اند  باید در برابر این اقدامات اعتراض کنند.
نماینده مردم کلیمیان در مجلس شورای اسلامی افزود: حمایت مالی صهیونیست ها در جنگ به غزه از طریق پرداخت مالیات مردم کشورهای غربی تامین می شود و اگر مردم جهان نسبت به این مساله آگاه شوند میتوان این روند را تغییر داد.
وی با بیان اینکه تنها دولت ایران به دفاع از ملت مظلوم فلسطین شتافته است گفت: پیام انقلاب اسلامی مبارزه با ظلم و ستم است و باید با اتحاد و همدلی بین پیروان همه ادیان توحیدی جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی را محکوم کنیم.
 
ارتش اسرائیل در مقابل ایستادگی مردم غزه شکست خورده است
لاله افتخاری در گردهمایی بزرگ جامعه پزشکان و پرستاران در هفته مهربانی با غزه در فرهنگسرای ارسباران گفت: در کتاب آسمانی وعده داده شده است کسانی که در راه خدا قدم برمی دارند و به دشمنان ضربه می زنند این اقدام در عمل صالح آن‌ها نوشته می شود.
وی ادامه داد: ایستادگی و دفاع از مظلوم و ضربه زدن به دشمن جزو اعمال صالح است و در شرایط فعلی هر اقدامی برای دفاع از مردم مظلوم غزه برداشته شود در ردیف اعمال صالح و نیک قرار داده می شود.
نایب رییس کمیته دوستی با فلسطین مجلس شورای اسلامی با محکوم خواندن جنایات رژیم صهیونیستی افزود: پیروزی برای مردم غزه نزدیک است چرا که ارتش اسرائیل که یکی از ارتش های قدرتمند جهان است در مقابل ایستادگی مردم غزه شکست خورده است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: سکوت معنی دار سران کشورهای اروپایی و عربی نشان از شکست رژیم غاصب اسرائیل دارد که با ایستادگی و مقاومت تمام مردمان آزادی خواه جهان به زودی پیروزی مردم مظلوم غزه بر رژیم صهیونیستی محقق خواهد شد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جامعه پزشکی و پرستاران کشور باید در درمان کودکان غزه اقداماتی جدی انجام دهند و علاوه بر درمان جسمی این کودکان به مسائل روحی و روانی آنان نیز رسیدگی کنند.

اسرائیل در افکار مردم جهان شکست خورده است
در ادامه این نشست محمود صلاحی معاون برنامه ریزی و توسعه امور شوراهای شهرداری تهران گفت: حضرت امام(ره) در هشت سال جنگ تحمیلی اندیشه مقاومت را در بین رزمندگان اسلام زنده کرد و به پیروزی رسیدیم و این بار باید همه ملت‌ها و ادیان مختلف این اندیشه مقاومت را برای مردم مظلوم فلسطین ترسیم کنند.
وی با بیان اینکه اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در قرن 21، قرن علم و تکنولوژی، قابل باور نیست افزود: اسرائیل در افکار، مردم جهان شکست خورده است. هیچ تجمعی در جهان به دفاع از رژیم صهیونیستی شکل نگرفته است و تاکنون هزاران تجمع برای محکوم کردن جنایات این رژیم در سراسر جهان برپا شده است.
وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در غزه برخلاف مقررات سازمان ملل عمل می‌کند و بیمارستان ها، مساجد، مدارس و تمامی مکان‌ها را خراب می کند و حتی ساختمان‌هاس سازمان ملل در غزه را ویران کرده است.
صلاحی تصریح کرد: سازمان ملل صدها قطعنامه و بیانیه علیه اسرائیل صادر کرده است و این رژیم حتی به یک بند از این قطعنامه‌ها پایبند نیست و خشونت خود را در غزه بیشتر و بیشتر می کند.
این رزمنده هشت سال دفاع مقدس با تمجید از اقدامات شایسته جامعه پزشکان و پرستاران در جنگ تحمیلی افزود: این جامعه در کنار رزمندگان با کمترین امکانات در میدان جنگ حضور داشتند و بسیاری از پزشکان و پرستاران در دوران 8 سال دفاع مقدس شهید شدند. امروز نیز جامعه پزشکی پیشگام برای یاری رساندن به مردم مظلوم غزه است.
 
جامعه پزشکی از صلیب سرخ جهانی خواستار اعزام تیم پزشکی به غزه شدند
در پایان این گردهمایی قطعنامه‌ای جامعه پزشکان و پرستاران در حمایت از مردم غزه قرائت شد. در این قطعنامه آمده است: از صلیب سرخ جهانی خواستاریم زمینه اعزام نیروهای تخصصی بهداشت و درمان و تجهیزات پزشکی و دارویی را به غزه فراهم کنند.

جامعه پزشکی کشور اعلام می دارد: تمامی بیمارستان ها و مراکز درمانی ایران اسلامی آمادگی دارد خدمت رسانی به مجروحان و مصدومان غزه را انجام دهد.
در ادامه این قطعنامه آمده است: جامعه پزشکی ایران اسلامی برای ارسال تجهیزات پزشکی و دارویی به منطقه غزه به مقدار مورد نیاز و در اسرع وقت حمایت مالی و فنی می کند و پزشکان کشور آمادگی دارند با برپا کردن بیمارستان های صحرایی، خدمات درمانی و بهداشتی لازم را به مردم غزه ارایه کند.

در پایان قطعنامه جامعه پزشکی کشور آمده است: رژیم صهیونیستی بداند که قدرت توخالی و پوشالی این رژیم تعیین کننده و اداره کننده این نبرد نابرابر نخواهد بود بلکه رزمندگان، زنان و کودکان فلسطین مثل همیشه پیروز میدان خواهد بود.

پخش سخنان رهبر معظم انقلاب درباره مردم مظلوم فلسطین، شعرخوانی افشین یداللهی با مضمون صلح و امضای لوح یادبود نشست از سوی حاضران از دیگر بخش‌های این مراسم بود.
 
گردهمایی بزرگ جامعه پزشکی و پرستاری کشور در ششمین روز از هفته مهربانی با غزه به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با مشارکت فرهنگسراهای رویش و ارسباران در تالار هنر فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

نظر شما