دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۸
کد خبر: ۷۹۳۹۴
|
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
کارگاه تخصصی فن شناسی عکاسی و نمایشگاه 65 سال با دوربین های هسلبلاد از مجموعه علی رضا افشاری در موزه عکسخانه شهر برگزار می شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دوربین هسلبلاد ساخت سوئد برای اولین بار در تاریخ 1949 در شهر نیویورک آمریکا برای جمعی از خبرنگاران به نمایش در آمد.

 علیرضا افشاری دانش آموخته رشته اوپتومکانیک و الکترونیک است . او جزو آخرین فارغ التحصیلان انستیتو دوربین عکاسی National Camera در شهر دنور ایالات کلورادو از آمریکاست که بعد در شرکت کانن تعلیم دید و سالها تعمیر کننده دوربینهای اتو فوکاس کانن بود. علاقه او به صنعت اوپتیک او را به کار در کمپانی لنز سازی ویویتار Vivitar کشاند و برای کسب تجربه عملی الکترونیک در کمپانی تلداین Teledyne به طراحی مدارهای دیجیتال پرداخت. آخرین تجربه کاری او کار روی سفینه های فضایی در JPL بود که یکی از ارگانهای ناسا NASA است. او با دانشمندانی مثل النور هلین Elenor Helyn در کشف سیاره های آستروید روی دوربینهای تلسکوپهای اشمیت پالومار کار کرد و چند سال در تیم منجم معروف جیم وستفال James Westphal روی تلسکوپ فضایی مشغول به کار بود .

در حاشیه این نمایشگاه، کارگاه تخصصی فن شناسی عکاسی، یکشنبه 26 مرداد ماه ساعت 16 برگزار می شود.

علاقه مندان می‌توانند برای بازدید از این دوربین ها  26 مرداد تا 7 شهریور ماه سال جاری روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا 13 ، 14 تا 17  و پنج شنبه ها ۹ تا ۱۳ به عکسخانه شهر به نشانی موزه عکسخانه شهر، میدان هفت‌ تیر، خیابان بهار‌شیراز، بوستان بهار‌شیراز مراجعه کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 8884899 تماس بگیرند.

نظر شما