يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۰۷
کد خبر: ۷۹۴۱۱
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
نماینده مردم تهران در مجلس پس از تماشای بزرگ‌ترین نمایش ترکیبی کشور از تصمیم خود برای دعوت از تمام نمایندگان به دیدن «شبی در کهکشان‌ها» در صورت تمدید اجرای آن و حمایت کامل مجلس از برنامه‌های ارزشی نظیر این نمایش خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، غلامعلی حداد عادل گفت: به نظر من جنبه مهم برنامه این است که حرف دل مردم را می‌زند. من خیلی برنامه هنری حتی پیش از انقلاب و نمایش‌های زیادی دیده‌ام. امشب در حال اجرای شبی در کهکشان‌ها در این فکر بودم که ای کاش یک شب از هنرمندان قدیمی که من به آنها احترام می‌گذارم دعوت می‌کردید، می آمدند و می‌دیدند که این نوع دیگری از هنر است. نوعی هنر که هنرمندان ما باید به این جنبه توجه می‌کردند و بکنند. این سبک هنر مهم است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خطاب به هنرمندان و جامعه هنری افزود: حرف ما این است که به این دریای عظیم مردم بپیوندند و این روح عظیم را درک کنند. ملت این است، انقلاب و صفای مردم این است. در واقع آن چیزی که در سراسر این نمایش در ذهن من خطور می‌کرد این بود که ای کاش هنرمندان ما این روح را درک و فاصله خودشان را با توده مردم کم می‌کردند. شما کدام نمایشنامه را سراغ دارید که بتواند 30 شب متوالی هر شب بیش از سه هزار نفر را پذیرا باشد؟

حداد عادل ادامه داد: من اطمینان دارم اگر امکان داشت که 100 شب دیگر این برنامه اجرا شود، قطعا یک جای خالی هم پیدا نمی‌شد. هنرمندان ما باید از خودشان بپرسند چه سِرّی است که این برنامه اینطور مورد استقبال قرار می‌کیرد و چه باید کرد تا این فاصله پر شود. این یک نکته مهمی است که من امشب به آن فکر کردم.

وی ضمن تمجید از برگزاری نمایش شبی در کهکشان‌ها از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: من این اقدام سازمان را هم تایید هم از آقای مرادی خیلی تشکر می‌کنم. فکر می‌کنم سازمان فرهنگی هنری در جای خودش قرار گرفته است. یعنی کاری که باید بکند کرده است. این سرمایه‌ای که در این سال‌ها از شب آفتابی شروع شده و تا اینجا ادامه پیدا کرده نباید ضایع شود و از دست برود. این کار بجا و شایسته بوده و امیدوارم تجربه امسال برای سال آینده راه را برای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیشتر باز کند.

حداد عادل از آمادگی کامل مجلس شورای اسلامی برای حمایت از تمدید اجرای نمایش عظیم «شبی در کهکشان‌ها» خبر داد و گفت: من نمی‌دانم چند نفر از نمایندگان مجلس این نمایش را دیده‌اند اما ای کاش خودم زودتر می‌آمدم و همکارانم را در مجلس آگاه می‌کردم تا از این برنامه دیدن کنند. به ذهنم رسیده بود که روز یکشنبه در صحن علنی یک یادداشت برای همه نمایندگان بفرستم و از آنها درخواست کنم بیایند نمایش «شبی در کهکشان‌ها» را ببیند و اگر اجرای آن ادامه پیدا بکند قطعا این کار را خواهم کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: مجلس هر کاری که شما بخواهید انجام می‌دهد. بدنه مجلس از جنس این نمایش است ولی الحمدلله شما به کمک مجلس احتیاج ندارید. همانطور که تا به حال خدا کمکتان کرده بعد از این هم همینطور خواهد بود اما اگر احساس کردید مجلس باید کاری بکند به ما بفرمایید و ما هم در چارچوب اختیارات خودمان در خدمت شما خواهیم بود.

حداد عادل در پایان خطاب به گروه کارگردانی، مسئولان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و عوامل اجرایی و هنری گفت: شبی در کهکشان‌ها را گم نکنید. شما راه خودتان را در این کهکشان پیدا کردید. این راه را گم نکنید.
نظر شما