شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۷
کد خبر: ۷۹۴۲۴
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
يك كاريكاتوريست از برگزاري جلسه‌ي هم‌انديشي در خانه‌ي كاريكاتور تهران اظهار رضايت مي‌كند و اميدوار است كه اين جلسات هم‌انديشي بيشتر شوند تا خانه‌ي كاريكاتور به مأمني براي همه‌ي هنرمندان كاريكاتور تبديل شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، هادي حيدري درباره‌ جلسه‌اي كه معاون هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با حضور مسعود شجاعي طباطبايي، رئيس خانه كاريكاتور و جمعي از كاريكاتوريست‌ها برگزار كرده بود، گفت: اين جلسه با حضور نزديك به بيست نفر از هنرمندان كاريكاتوريست‌ در سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران برگزار شد و روند جلسه به گونه‌اي پيش رفت كه در آن عملكرد خانه كاريكاتور نقد شد.
  
اين هنرمند درباره‌ي موضوعات مطرح شده در اين جلسه اظهار كرد: به انتخاب امير عبدالحسيني؛ معاون هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران يك تيم از شوراي مشاوران تشكيل شد و قرار شد كه اين شورا در چند جلسه براي ايجاد تحول و بهبود وضعيت خانه كاريكاتور، همفكري كنند تا بتوانند در آينده‌اي نزديك تحولاتي را ايجاد كنند. با توجه به شناختي كه من از امير عبدالحسيني دارم فكر مي‌كنم كه او عزم ايجاد تغيير و تحول را دارد و من كليت اين ماجرا را مثبت ارزيابي مي‌كنم و تأكيد مي‌كنم كه بهتر است شوراي مشاوران با هماهنگي مديران جلسات هم‌انديشي را برگزار كنند تا اتفاقات مثبتي در اين خانه بيفتد، هر چند كه كماكان معتقدم بهتر است صنف كاريكاتوريست‌ها شكل بگيرد و اگر كاريكاتوريست‌ها صنف داشتند، خانه‌ي كاريكاتور آنقدر اهميت نداشت.
 
او ادامه داد: بايد به اين نكته توجه كرد كه به هر حال خانه‌ كاريكاتور زير مجموعه‌ شهرداري تهران است و طبعا بايد فعاليت‌هاي خود را در محدوده‌ تهران انجام دهد ولي با توجه به خلاء وجود يك انجمن صنفي براي كاريكاتوريست‌ها، خانه‌ي كاريكاتور جايگاه ويژه‌اي پيدا كرده است.
  
حيدري با تاكيد بر اينكه نسبت به برگزاري اين جلسه خوش‌بين است، گفت: به هر حال اينكه بعد از 21 سال نشستي ميان كاريكاتوريست‌ها برگزار شده است امر مثبتي است. بايد تلاش كنيم كه خانه كاريكاتور به كاركرد اصلي خود برگردد و واقعا خانه‌ي كاريكاتوريست‌ها باشد و جايي باشد كه كاريكاتوريست‌ها به آن احساس تعلق كنند؛ نه اينكه هر روز همراهان خود را از دست بدهند و هر روز از تعداد كاريكاتوريست‌هايي كه دلشان با اين خانه است، كم شود. 
 
منبع: ایسنا
نظر شما