دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۲
کد خبر: ۷۹۴۳۰
|
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱
یک کاریکاتوریست درباره جلسه‌ای که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به منظور گفت‌وگو و تعامل با عده‌ای از کاریکاتوریست‌ها برگزار کرد می‌گوید: این اتفاق را مثبت می‌دانم و امیدوارم قدم‌های عملی‌تری برای اظهار نظر همه‌ی سلیقه‌ها در خانه کاریکاتور برداشته شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علی درخشی، درباره جلسه هم‌اندیشی که سازمان فرهنگی هنری برای کاریکاتوریست‌ها برگزار کرده بود، گفت: به طور کلی این جلسه را مثبت قلمداد می‌کنم و فکر می‌کنم که معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بعد از مدت‌ها فرصتی را فراهم کرد که همه بتوانند حرف‌هایشان را بزنند و هر عقیده و نظری که دارند را اعلام کنند. من این جلسه را مثبت می‌دانم و نسبت به آن خوش‌بینم.

او افزود: یکی از نکات مثبت این جلسه این بود که از میان کاریکاتوریست‌ها، شورای مشاوره‌ای انتخاب شدند تا بتوانند به رئیس خانه کاریکاتور تهران مشورت دهند و این باعث می‌شود که صداهای متنوع و مختلف در خانه کاریکاتور شنیده شود. ترکیب شورای مشاوران به گونه‌ای بود که تنوع فکری و سلیقه‌ای را در میان آن‌ها کاملا می‌توان دید. فکر می‌کنم با این روند به جایی برسیم که تغییراتی در خانه کاریکاتور ایران انجام شود.

درخشی با بیان اینکه این جلسه را اولین قدم تغییر در شرایط می‌داند، گفت: فکر می‌کنم در قدم‌های بعدی به مرحله اجرایی برسیم.

او اضافه کرد: رئیس خانه کاریکاتور در این جلسه صحبتی نکرد و در عوض محمدحسین نیرومند صحبت کرد که افکارش شبیه به رئیس خانه‌ی کاریکاتور است. ما علاقه‌مندیم که این نکته در نظر گرفته شود که کسی در فکر حذف اعضای خانه کاریکاتور نیست. ما فقط به دنبال آن‌هستیم که افکار جدیدی را بتوانیم اضافه کنیم. فکر می‌کنم زمان آن رسیده که سلیقه‌های جدید هم به خانه کاریکاتور راه پیدا کنند.

این هنرمند کاریکاتوریست اظهار کرد: فکر می‌کنم ادامه این برنامه به این صورت است که حدود دو ماه دیگر جلسه‌ای دیگر برگزار شود و قدم‌های عملی‌تری برای پیش‌برد کار برداشته شود هر چند که شبیه به آرزوست ولی امیدواریم خانه کاریکاتور جایی باشد که همه افراد با همه سلیقه‌ها بتوانند در آن شرکت کنند ضمن اینکه تأکید داریم که، سلیقه‌ای نباید از این خانه حذف شود.

او توضیح داد: به نظر می‌رسد یک نگرانی وجود دارد چون عده‌ای مدام می‌گویند باندی تشکیل شده که می‌خواهند اعضای مدیریتی خانه کاریکاتور را حذف کنند در حالی که کاریکاتوریست‌های منتقد، نه ساز و کار و نه قدرت آن را دارند که بخواهند چنین کاری را انجام دهند و در صورت قدرت داشتن هم اصلا اعتقادی به حذف ندارند.
 
منبع: ایسنا
نظر شما