دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۱۶
کد خبر: ۷۹۴۷۰
|
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
نشست تخصصی «آنسوی تکنولوژی» با حضور محسن حاجی زین العابدینی استادیار دانشگاه شهید بهشتی یکم شهریور به همت خانه فرهنگ شیخ هادی برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری، کارشناس این برنامه با اشاره به نقش مهم فناوری های نوین ارتباطی در فضای مجازی گفت: امروزه شبکه های اجتماعی به مراتب اثر روحی و اجتماعی فراوانی بر کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان دارد که در برخی موارد صدمات جبران ناپذیری به ارمغان می‌آورد.

وی افزود: این شبکه ها حریم خانواده ها را درنوردیده و نظارت و کنترل والدین را کاهش می دهد و امروزه خانواده‌ها با مسائلی همچون خشونت، رفتارهای پرخطر، سست شدن بنیان خانواده، اشاعه جرم و جنایت در طیف وسیعی مواجه هستند.
 
این استاد دانشگاه در ادامه گفت: آن چه بیشتر کودکان و نوجوانان را شیفته خود می کند بازی رایانه و موبایلی است که هیجان کاذب ایجاد می‌کند و تخلیه روحی روانی آن معضلات زیادی برای جامعه ایجاد می کند.
 
زین العابدینی در ادامه تصریح کرد: پیشرفت کیفی این بازی‌ها به فاصله کوتاهی در ایران رواج یافته و بازار اسباب بازی و لوازم سمعی و بصری را به تسخیر خود درآورده است و عامل دیگری که بر تعداد طرفداران این بازی‌ها افزوده قیمت پایین آن برای مصرف کننده است.
 
وی عنوان کرد: این بازی ها با استفاده از تصاویر متحرک و صداهای مهیج، دنیایی از هیجان را به جوانان که تشنه جنب و جوش هستند ارزانی داشته و جاذبه روح و جسم آنان را مطیع خود می سازد و به جهانی از تخیلات می برد که خود را قهرمان اصل ماجرا می پندارد.

وی در پایان گفت: آثار تخریبی این بازی ها را، درک نکردن زمان و مکان، کاهش روابط خانوادگی و تقویت حس پرخاشگری عنوان کرد و اظهار داشت خانواده ها باید نظارت و کنترل بیشتری بر روی نوع این بازی ها داشته باشند.

"آنسوی تکنولوژی" با هدف آشناسازي شهروندان (والدين، مديران و کارشناسان فرهنگي و هنري) با شبه‌عرفان‌ها، خرده‌فرهنگ‌هاي منحرف و خرافات و آسیب‌های ناشی از آن‌ها در قالب دو نشست 25 مرداد و یکم شهریور برگزار شد.

خانه فرهنگ شیخ هادی واقع در خیابان ولی عصر(عج)، نرسیده به سه راه جمهوری، کوچه شهید سخنور است. 
نظر شما