دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۰
کد خبر: ۷۹۵۶۰
|
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
رمان «آب سوخته» اثر کارلوس فوئنتس نویسنده مکزیکی دردومین جلسه از سلسله نشست های ادبی "در قلمرو داستان" دوشنبه 17 شهریور ساعت 17 درفرهنگ سرای ارسباران نقد و بررسی می شود .
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فوئنتس در رمان " آب سوخته " به تشریح بی‌عدالتی‌های اجتماعی و فقر و فلاکت مردم مکزیک و ساکنان شهر مکزیکوسیتی می‌پردازد، به عوامل و ریشه هـای اجتماعی انقلاب مکزیک نیز اشـاره می کندکه توسط محمدرضا گودرزی نویسنده و مدرس داستان نویسی نقد می شود. 

تاکنون آثار متعددي از این نويسنده‌ي نام‌دار آمريكاي لاتين كه به تازگي از دنيا رفت از سال‌هاي دهه‌ي 60 تاكنون به زبان فارسي ترجمه و منتشر شده است.

فوئنتس با سابقه‌ي تدريس در دانشگاه‌هاي معتبر ‌آمريكا و اروپا از جمله هاروارد، كلمبيا و كمبريج تأثير بسزايي بر ادبيات آمريكاي لاتين داشته و آثارش به شكل گسترده‌ا‌ي به زبان‌هاي زنده‌ي دنيا ترجمه شده‌است .

سلسله نشست های "در قلمرو داستان" با پرداختن به ادبیات ملل به ویژه آثارادبی نویسندگان مشهورکشورهای آمریکای لاتین هرماه به همت کانون ادبی فرهنگ سرای ارسباران تشکیل می شود . 

علاقمندان برای حضوردراین نشست می‌توانند به نشانی  خیابان دکتر شریعتی ، سیدخندان ، خ جلفا ، فرهنگ سرای ارسباران مراجعه نمایند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های20- 22872818 تماس بگیرند .
                                                                                                                                  
نظر شما