يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۵۹
کد خبر: ۷۹۶۱۲
|
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
افتتاح کانون طنز فاخر پارسی در غرب پایتخت
همزمان با روز پاسداشت شعر و ادب پارسی، شاعران طنز پرداز معاصر در شب شعر جوش شیرین گردهم می آیند و کانون طنز فاخر پارسی نیز در غرب پایتخت افتتاح می شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برنامه طنز جوش شیرین به همت جمعی از شاعران طنز پرداز کشور با هدف پاسداشت طنز فاخر پارسی و با شعار " تهران شهر مهربانی " برگزار خواهد شد.


حجت الاسلام والمسلمین حمید قربانپور مدیر فرهنگی هنری منطقه 22 در باره جزییات این ویژه برنامه گفت : فرهنگسرای تهران و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 22 با هدف شناسایی ، جذب و پرورش استعدادهای طنز و بهره گیری از این زبان فاخر و تاثیرگزار برای بیان مسایل اجتماعی ، کانون طنز فاخر پارسی را راه اندازی کرده است تا از ظرفیت های ارزشمند اساتید معاصر طنز ادبی برای پرورش نسل جوان استفاده کند.


رییس فرهنگسرای تهران افزود : پنج شنبه بیست و هفتم شهریور به میمنت روز شعر و ادب پارسی کانون طنز فاخر پارسی را راه اندازی می کنیم و بنا داریم پنج شنبه آخر هر ماه شب شعر جوش شیرین را با حضور شاعران طراز اول طنز معاصر همچون مصطفی مشایخی ، صابر قدیمی ، نادر خطایی ، روح الله احمدی ، فرامرز ریحان صفت ، همایون حسینیان و با میزبانی از تمامی علاقمندان به شعر طنز پارسی برگزار کنیم.


وی که خود شاعر و صاحب اثر است در باره فلسفه نامگذاری " جوش شیرین " ، به بیان یک شعر اکتفا کرد و گفت : ما برای هر که جوش آورده است – جوش شیرینی فراهم کرده ایم.


قربانپور با بیان اینکه شب های طنز جوش شیرین هم چنین میزبان سایر چهره های هنری و ادبی کشور خواهد بود ، افزود : با توجه به اهمیت تعامل هنرمندان با یکدیگر و علاقه مخاطبان برای گفتگوی نزدیک با اهالی هنر و ادب ، هرماه میزبان یک میهمان ویژه از هنرمندان عرصه های مختلف همچون موسیقی ، سینما ، تئاتر و غیره نیز خواهیم بود.


آیین افتتاح کانون طنز فاخر پارسی و شب شعر طنز جوش شیرین روز پنج شنبه 27 شهریورماه جاری از ساعت 17 در فرهنگسرای تهران ، به نشانی انتهای بزرگراه حکیم غرب ، سه راه دهکده المپیک ، پشت دبیرستان اندیشه ، خیابان ساحل ، بوستان باغ نو ، برگزار می شود و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 44137059تماس بگیرند.
نظر شما