دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۶
کد خبر: ۷۹۶۱۹
|
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
حجت‌الاسلام شهاب مرادی به قول خود عمل کرد
روزنامه همشهری در گزارشی کوتاه از رویکرد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حمایت از موسیقی فاخر تقدیر کرده است.
با پررنگ شدن اجرای برنامه‌های موسیقی مقامی و سنتی در فرهنگسراهای پایتخت، قول رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای سامان دادن به اوضاع موسیقی و حمایت از موسیقی فاخر در حال عملی شدن است.

به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری تهران، حجت‌الاسلام شهاب مرادی در دومین روز از دومین ماه فصل بهار در نخستین نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌های گروهی دیدگاه‌هایش را درباره آموزش و تولید موسیقی به ویژه موسیقی سنتی و مقامی بیان کرد و گفت: نگاه من به هنرمندان موسیقی به ویژه عرصه سنتی این است که می‌توانیم از آنها در صورتی که اثری را در قالب اهداف 17گانه ما تولید کنند و آن اثر فاخر باشد، حمایت کنیم.

وی به عنوان نمونه از حسین علیزاده نام برد که می‌تواند در صورت تمایل از امکانات سازمان برای برگزاری برنامه‌های خود استفاده کند. حجت‌الاسلام مرادی درباره تعریف خود از موسیقی فاخر هم گفت: از نظر من، هر نوع موسیقی که به تقویت هویت ملی و اسلامی کمک کند یا ترانه‌هایی که در راستای تحکیم روابط میان اعضای یک خانواده باشد، یک موسیقی خوب و قابل قبول است.

با این پیشینه، در یکی دو هفته اخیر چند برنامه موسیقایی در فرهنگسراها و مراکز فرهنگی تحت مدیریت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شده که به نظر می‌رسد در راستای سیاست حجت‌الاسلام شهاب مرادی برای بها دادن به موسیقی فاخر است.

از جمله این برنامه‌ها می‌توان به هنرنمایی چهار گروه موسیقی مقامی ایران به مناسبت تولد امام رضا(ع)، حضور هشت استاد ممتاز ساز کمانچه در نخستین نشست پژوهشی موسیقی دستگاهی ایران و دوتارنوازی دو بخشی سرشناس خراسان شمالی در برنامه «دوتار دستان» اشاره کرد که با استقبال بسیار خوب علاقه‌مندان برگزار شد.
نظر شما