دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۸
کد خبر: ۷۹۶۴۱
|
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
هم زمان با سی و چهارمین سال بزرگداشت آغاز هفته دفاع مقدس، از فهرست 4689 نسخه کتاب و 21.898 نسخه مقاله 82 کتابخانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با موضوع جنگ تحمیلی در قالب نمایشگاه مجازی هفته دفاع مقدس رونمایی شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمد دکامئی، مدیر امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن اعلام این خبر گفت: به جرأت می توان گفت در میان آثار و تولیدات فرهنگی ـ هنری پیرامون دفاع مقدس، هیچ یک به اندازه رسانه کتاب مورد توجه مقام معظم رهبری نبوده‌اند و اگر چه گمان نمی شود که هیچ اثر هنری و فرهنگی بتواند اوج عظمت افتخارات مردم و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را به تمام و کمال به نمایش بگذارد اما بحمد ا... کتاب توانسته است تا حدود زیادی رسالت خود در حفظ، انتقال و بازتولید ارزش های دفاع مقدس را ایفا کند.
 
وی ضمن بر شمردن بخشی از دستاوردهای فرهنگی دفاع مقدس افزود یکی از بهترین راه‌های دسترسی نسل سوم و چهارم انقلاب به آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس، مطالعه کتاب‌های موجود در این زمینه است و استقبال جامعه مخاطب از این کتاب‌ها و تیراژ بی سابقه برخی از آثار تا بیش از یکصد بار تجدید چاپ نشان دهنده میزان علاقه‌مندی به این حوزه و ظرفیت‌های موجود در میان مخاطبان آن است. خانواده‌هایی که دغدغه تربیت فرزندانی خودساخته، با روحیه و معتقد به ارزش‌ها را دارند نباید از مطالعه آثار مرتبط با دفاع مقدس و معرفی این آثار به فرزندان‌شان غفلت کنند.
 
دکامئی حمایت از آثار تولید شده در حوزه دفاع مقدس را یکی از اصلی‌ترین رویکردهای مدیریت امور کتابخانه‌ها در تهیه منابع کتابخانه‌ای عنوان کرد و افزود: آنچه امروز در این نمایشگاه مجازی معرفی شده است، فهرستی از آثار موجود در کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است و با توجه به سیاست سازمان در یکپارچه سازی خدمات کتابخانه‌ها، تمامی اعضا می‌توانند به این منابع دسترسی پیدا کنند.
 
 
نظر شما