دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۵۱
کد خبر: ۷۹۷۰۵
|
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
همزمان با عید سعید غدیر در ارسباران؛
همزمان با عید سعید غدیر کنسرت هم نوازی تنبور و تمبک «راز رود» با بداهه نوازی علی اکبرمرادی (تنبور) و پژمان حدادی (تمبک) دوشنبه 21 مهر در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
 به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در بخش اول این کنسرت ، قطعات مقام اصفهان (الله ویسی وهجرانی )، مقدمه، یادیاران، آواز الله ویسی، تصنیف هلال ابرو، بیات درویش حسن، دلارام، رویای کودکی، تاسه (هجران)، تاخت اجرا می شود. قطعات آلبوم "راز رود" و قطعه های فرازآوز، گیاده ورود، آواز، تصنیف ساقیا بی گه رسیدی، خروش رود، رود خرام، آهنگ درویش دل ریش، رجز رود و وصال رود نیز در بخش دوم اجرا می شود.

علی اکبر مرادی متولد 1336 شهر گوران از توابع استان کرمانشاه است. وی معلم، ردیف دان و نوازنده صاحب سبک در تنبور است که نوازندگی این ساز را از سن 6 سالگی آغاز و از محضر اساتید بزرگ ساز تنبور بهره برد. 

این نوازنده تنبور که دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی است با برگزاری کنسرت های داخلی وخارجی در اشاعه فرهنگ ایرانی و ساز ملی تنبور نقش موثری داشته ، تاجایی که  نام وی به عنوان یکی از 50 تکنواز برتر دنیا در مجله معروف SONG LINE  ذکرشده است.  

پژمان حدادی متولد سال 1348 شهرتهران است . وی از سن 10 سالگی فراگیری ساز تمبک را نزد اسداله حجازی آغاز و از آموخته های ایشان و اساتیدی چون  بهمن رجبی ، زنده یاد حسین تهرانی ، ناصرفرهنگ فر و مرتضی اعیان نیز بهره برد.

حدادی سال 1989به آمریکا مهاجرت کرد و از سال 1991 متاثر از استاد حسین علیزاده به یادگیری موسیقی به شکل حرفه ای با انگیزه وجدیت بیشتر پرداخت.  
آلبوم "در آئینه آسمان" با همکاری (کیهان کلهر) و کنسرت سال 1391 در فرهنگسرای ارسباران با نام ( یارنادیار) از جمله همکاری های مشترک علی اکبرمرادی و پژمان حدادی درعرصه هنرموسیقی است.

علاقه مندان برای تهیه بلیت می توانند با موسسه ققنوس (22738007-22728007) تماس و یا به سایت اینترنتی  WWW.IRANCONCERT.COM مراجعه و برای حضور در کنسرت به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند. 
نظر شما