سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۳۱
کد خبر: ۷۹۷۵۰
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
گزارشی از سه روز آغازین جشنواره تئاتر شهر؛
فرهنگسرای خاوران در سه روز آغازین سومین جشنواره تاتر شهر، رکورددار تعداد تماشاگر در این جشنواره شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در نخستین روز برپایی جشنواره نمایش «ملامحمد جان» کار عماد رسولی که با بازی هنرمندان افغان روی صحنه رفت در هر دو اجرا با استقبال پرشور تماشاگر روبه‌رو شد. این استقبال غیر قابل تصور باعث شد تا این اجرا، با هماهنگی گروه، نیم ساعت زودتر اجرا شود. مسئولان سالن به دلیل تعداد بالای حاضران، مجبور شدند در هر دو اجرای این نمایش بیش از 230 تماشاگر را در سالن 186 نفری این فرهنگسرا پذیرش کنند.
 
اجرای نمایش «فراخوان» به کارگردانی شراره طیار نیز که شب گذشته در همین فرهنگسرا روی صحنه رفت با استقبال عموم مردم برگزار شد. تماشاچیان از ساعتی قبل از اجرای این نمایش بیرون سالن فرهنگ فرهنگسرای خاوران به انتظار شروع آن ایستادند.

تالار محراب، میزبان اجراهای پرشور
 
در سومین شب از اجراهای سومین جشنواره تاتر شهر، تالار محراب میزبان دو اجرای پر شور بود.

دو سالن اصلی و کوچک تالار محراب که به اجرای نمایش «هزار و یک شب» به کارگردانی برکه فروتن و نمایش «همیشه همه چیز یه جور نیست» به کارگردانی محمدامین سعدی اختصاص داشت شب گذشته با حضور بی نظیر و پر شور تماشاگران هیجان استقبال از اجراهای جشنواره تئاتر شهر را تجربه کرد.

در بین تماشاگران این دو نمایش علاوه بر هنرمندان حاضر در جشنواره هوشنگ هیهاوند، اصغرماسوله، رضا بنفشه خواه و محمد ساربان نیز دیده می شدند.

تماشاگران حوزه هنری پشت در ماندند

سومین روز جشنواره تئاتر شهر در سالن های حوزه هنری نیز با استقبال پرشور تماشاگران همراه بود به طوری که در اجرای دوم بیش از 30 تن از تماشاگران پشت در ماندند و دیگر جایی برای ورود افراد نبود.

داستان پرهیاهوی سقوط کار سیاوش بهادری راد و وور وور کار امیر لشگری در این دو سالن روی صحنه رفتند.

فرهنگسراهای سرو وشفق ، فدک و اندیشه نیز در این روز جمعیت قابل توجهی از تماشاگران را در اجرهای صحنه ای و خیابانی شاهد بودند. فرهنگسرای سرو که به اجرای سه نمایشنامه خوانی و دو اجرای خیابانی اختصاص داشت یکی از شلوغ ترین شب های خود را سپری کرد.
نظر شما