شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۱
کد خبر: ۷۹۷۶۱
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
آزاد سازی بلبل تهرانی در آیین «تا همیشه غدیر»؛
به مناسبت فرارسیدن دهه ولایت و در آستانه عید غدیر خم کاروان جشن غدیر شامل اتوبوس های شادی به محله های غرب پایتخت اعزام می شوند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، به این مناسبت هم چنین جشن بزرگ " تا همیشه غدیر " برگزار و طی آیینی در مراسم نمادین آزاد سازی پرندگان ، بلبل تهرانی توسط جانبازان ومادران شهدا آزاد می شود.


مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 22 ، با اشاره به اهمیت و ضرورت پرداختن به موضوع غدیر و دهه ولایت گفت : فرهنگسرای تهران و مراکز تابعه به مناست دهه ولایت و به ویژه عید غدیرخم ویژه برنامه های متنوعی را تدارک دیده و اجرا می کنند که شاخص ترین آن جشن بزرگ " تا همیشه غدیر" است.


حجت الاسلام والمسلمین حمید قربانپور افزود : بسته ویژه برنامه های " تا همیشه غدیر" از 17 مهر همزمان با شب ولادت حضرت امام هادی (ع) تا 26 مهر همزمان با شب مباهله پیامبر (ص) برگزار می شود و ضمن تبیین اهمیت ولایت در جامعه اسلامی ، فضایی توام با شادی و نشاط معنوی را برای شهروندان علاقمند فراهم می سازد.

اتوبوس های غدیر به راه می افتند
رییس فرهنگسرای تهران با اشاره به برپایی فرهنگسرای سیارغدیر در آستانه عید غدیر خم در سطح منطقه اظهار داشت : روز شنبه 19 مهر ماه سه اتوبوس به عنوان فرهنگسرای سیار غدیر با هدف ایجاد فضایی شاد برای مخاطبین و عموم مردم در خیابان ها تردد می کنند و با  توقف در نقاط پرجمعیت از منطقه از جمله در اماکن عمومی ، آموزشی ، تفریحی و عبادی ، از ساعت 10 تا 19 ، به مردم محصولات فرهنگی ارایه خواهند کرد.


وی افزود : پخش آوای های صوتی مرتبط با غدیر ، برگزاری جشن های خیابانی با هدف ترویج فرهنگ غدیر ، دریافت آثار مرتبط با حضرت امیر(ع) ازمردم و اهدای جایزه به برگزیدگان ، توزیع کارت عضویت افتخاری فرهنگسرای غدیر به مراجعه کنندگان ، فروش و توزیع کتاب و محصولات فرهنگی مرتبط با موضوع ولایت و غدیر ، ارایه توضیح مختصرو مفید توسط کارشناسان مستقر در اتوبوس ها در رابطه با غدیر و انداختن عکس یادگاری رایگان برای تمامی شهروندان در فرهنگسرای سیارغدیر از جمله برنامه هایی است که در اتوبوس های مزبورارایه می شود.


جشن " تا همیشه غدیر"
حجت الاسلام والمسلمین حمید قربانپور با اشاره به برگزاری جشن بزرگ غدیر در فرهنگسرای تهران اظهار داشت : شنبه 19 مهر ، فرهنگسرای تهران از ساعت 17 در جشن بزرگ غدیر میزبان شهروندان منطقه خواهد بود.
وی با بیان اینکه اتوبوس های فرهنگسرای سیار غدیر همزمان  با جشن " تا همیشه غدیر" به فرهنگسرای تهران می رسند  و میزبان شهروندان خواهند بود ، افزود : سخنرانی با موضوع غدیر و فلسفه ولایت ، آموزش خطابه پیامبر (ص) در روز غدیر خم به شهروندان  ، اجرای برنامه مداحی ، برگزاری مسابقه همراه با اهدای جوایز ، توزیع محصولات فرهنگی مرتبط با غدیر از جمله  کتاب خطابه غدیر ترجمه محمد باقر انصاری و پذیرایی از شهروندان از جمله برنامه های جشن " تا همیشه غدیر" است.


رییس فرهنگسرای تهران گفت : کودکان بی سرپرست ، اعضای کانون های مردمی ، ائمه جماعات ، جانبازان و مادران شهدای جاویدالاثر منطقه در جشن " تا همیشه غدیر" حضور خواهند داشت.


آزاد سازی بلبل تهرانی در فرهنگسرای تهران
مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 22 با اشاره به برگزاری مراسم دیگری در روز یکشنبه در فرهنگسرای تهران گفت : بوستان باغ نو و محوطه باز فرهنگسرای تهران روز یک شنبه 20 مهر از ساعت 10 صبح  در مراسمی نمادین میزبان شماری از هنرمندان و فرهیختگان ، کودکان بی سرپرست ، اعضای کانون های مردمی ، ائمه جماعات ، جانبازان و مادران شهدای جاویدالاثر منطقه خواهد بود.


وی افزود : در این مراسم نمادین که نشانگر اهمیت مهربانی و آزادگی در دین اسلام است، با شعار مهربانی با پرندگان ،  آزاد سازی پرندگان توسط جانبازان و مادران شهدای جاویدالاثر برگزار و بلبل تهرانی از قفس آزاد خواهد شد.


قربانپور ادامه داد : هم چنین با فراخوان قبلی ، شهروندانی که در خانه خود پرنده نگهداری می کنند با حضور در محوطه باز و سرسبز مقابل فرهنگسرای تهران پرندگان خود را آزاد خواهند کرد. مسابقه نقاشی مهربانی با پرندگان با حضور کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه های این روز است.


از آیین عبادت تا محراب مهربانی
رییس فرهنگسرای تهران هم چنین از برگزاری ویژه برنامه های دهه ولایت در سایر مراکز فرهنگی هنری منطقه خبر داد و گفت : محراب مهربانی ویژه برنامه ای است که به مناسبت دهه ولایت و عید غدیراز ساعت 9 تا 12 با حضور دانش آموزان دبستانی برگزار می شود  ، هم چنین نمایشگاه عکس آئین عبادت شامل عکس های حج  در ایام دهه ولایت در خانه فرهنگ گرمدره میزبان شهروندان است .


وی افزود : جشن بزرگ دیگری نیز روز یک شنبه 20 مهر همزمان با شب عید غدیر از سوی کانون های فرهنگسرای تهران و مراکز فرهنگی با مشارکت شهرداری منطقه از ساعت 18 تا 21 در سالن مجتمع امام علی (ع) شهرک گلستان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حمید قربانپور با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی " عطر معرفت ناصح " از سوی خانه فرهنگ امیرکبیر گفت : این مسابقه با هدف گسترش و تعميق شناخت شهروندان از الگوهاي ديني به مناسبت ولادت امام علی النقی هادی (ع) بر گزار می شود و علاقمندان تا 30 مهر ماه فرصت دارند در این مسابقه شرکت کنند.

وی افزود : این برنامه 13 اجرا دارد و در کتابخانه شیخ مفید خانه فرهنگ امیرکبیر برگزار می شود. مطالب و سوالات مسابقه از کتاب "امام هادی علی بن محمد نقی (ع) در یک نگاه به همراه 40 حدیث هادوی" تالیف محمد حسین مجاهد و کتاب "باب 12 در تاریخ امام علی نقی (ع)" تالیف زهرا کشاورز باقری استخراج شده و هر روز بصورت یک بروشور در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

قربانپور از تمامی شهروندان دعوت کرد برای حضور در ویژه برنامه های دهه ولایت و عید غدیر به مراکز مدیریت فرهنگی هنری منطقه 22 به نشانی زیر مراجعه کنند :
-          فرهنگسرای تهران به نشانی : بزرگراه حکیم غرب ، سه راه دهکده المپیک ، پشت دبیرستان اندیشه ، بوستان باغ نو -شماره تماس : 44141133
-          خانه فرهنگ امیر کبیر به نشانی : دهکده المپیک ، شهرک گلستان ، بلوار کاج ، سروستان 11 ، پلاک 6 - شماره تماس : 44728018
-          خانه فرهنگ گرمدره به نشانی : بزرگراه تهران کرج ، شهرک گرمدره ، خیابان مهدیه ، جنب شورای اسلامی گرمدره - شماره تماس : 02636103441
نظر شما