يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۹
کد خبر: ۷۹۸۲۶
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۲
سومين جشنواره مجازي كتابخواني در دو بخش آزاد و نوجوانان از 10 شهريورماه آغاز شده و تا 30 آبان‌ماه در كتابخانه عطار نيشابوري ادامه دارد.
به گزارش رسانه خبري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، اين مسابقه كتابخواني به رمان‌هاي برتر ايران و جهان اختصاص دارد و در هر بخش بيش از 30 كتاب براي شركت در مسابقه معرفي شده است. گرچه علاقه‌مندان مي‌توانند با انتخاب رمان يا كتاب مورد نظر خود خارج از فهرست پيشنهادي در اين رقابت مجازي شركت كنند.

در بخش آزاد نام كتاب‌هايي چون سووشون، پاييز در قطار، روي ماه خداوند را ببوس، سفر به گراي 270 درجه، مدير مدرسه، من او، چراغ‌ها را من خاموش مي‌كنم، ديگر اسمت را عوض نكن، خداحافظ گاري كوپر، ناتور دشت، گتسبي بزرگ، مرشد و مارگريتا، صد سال تنهايي، شانه‌هاي خاكي، بيگانه، بادبادك‌باز و... به چشم مي‌خورد.

قصه‌هاي مجيد، لالايي براي دختر مرده، عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی، اگر بابا بمیرد، شازده کوچولو، برف‌های کلمیانجارو، خانواده آقای چرخشی، خواهران غریب، جوانمرد نام دیگر توست، در جستجوی خدا، جام جهانی در جوادیه، ارودی آخر هفته، انگشت جادویی، بابا لنگ‌دراز، قصه‌های جزیره و... از كتاب‌هاي پيشنهادي بخش نوجوان است.

مهلت ثبت نام براي شركت در مسابقه مجازي كتابخواني تا 25 آبان است و رقابت همزمان با آخرين روز دومين ماه پاييز به پايان مي‌رسد. روز برگزاري مراسم اختتاميه و معرفي برگزيدگان هم به اطلاع علاقه‌مندان و شركت‌كنندگان مي‌رسد. در بخش آزاد از پنج نفر برتر و 50 برگزيده و در بخش نوجوانان از سه نفر برتر و 13 برگزيده با جوايز نقدي تقدير مي‌شود.

داوران اين دوره عبارتند از حسن آذری کارشناس ارشد مطالعات زنان، کتابدار، شاعر و نویسنده، پروین پناهی کارشناس ارشد ادبیات تطبیقی، شاعر و نویسنده، حامد علايیان کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی و مدرس دانشگاه و حمزه نوذری دانش‌آموخته جامعه‌شناسی در مقطع دكتري و مدرس دانشگاه.

علاقه‌مندان براي كسب اطلاعات بيشتر درباره سومين جشنواره مجازي كتابخواني مي‌توانند به پايگاه اطلاع‌رساني كتابخانه عطار نيشابوري به نشاني attarlibrary.ir مراجعه كنند. فهرست شركت‌كنندگان در جشنواره و نام كتاب‌هاي انتخابي هر فرد هم در بخش شركت‌كنندگان آمده است.
نظر شما