دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۱۷
کد خبر: ۷۹۸۴۸
|
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۷
تقویم اجرایی برنامه‌های فصل پاییز 82 کتابخانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شامل عنوان، تاریخ، روز و شرح بیش از یک هزار عنوان برنامه اجرایی کتابخانه‌های مناطق 22 گانه شهر تهران تدوین شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمد دکامئی مدیر امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ضمن اعلام این خبر گفت: احداث و تجهیز کتابخانه‌ها، حتی با وجود بهترین و کیفی‌ترین منابع و امکانات، هدف غایی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در توسعه فرهنگ کتابخوانی نبوده و مناطق 22 گانه تابعه سازمان از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود و مشارکتی برای توسعه و ارتقای فرهنگ کتابخوانی تلاش می‌کنند.
 
وی در ادامه افزود اگر چه در سطح ملی تا دستیابی به نقطه سرانه مطالعه مطلوب و در خور ایران اسلامی فاصله داریم ولی سازمان فرهنگی هنری به سبب اهمیت این مقوله فرهنگی و در راستای اطاعت از فرامین مطاع مقام عظمای ولایت همواره ارتقای فرهنگ مطالعه را در ردیف رویکردهای اصلی خود قرار داده و برای خدمات و برنامه‌های کتابخانه‌ها کارکرد ویژه‌ای تعریف کرده و به نتایج قابل اعتنایی دست یافته است.
 
دکامئی در ادامه افزود تهیه تقویم برنامه‌های فصل پاییز کتابخانه‌ها در ابتدا با هدف شناخت عملکرد برنامه‌ای کتابخانه‌های سازمان صورت گرفت ولی تنوع و پیوستگی برنامه‌ها، این ایده را مطرح ساخت که با تدوین این تقویم امکان دستیابی مخاطبان به برنامه‌های مورد علاقه در سطح مناطق 22 گانه را فراهم نماید.
 
این تقویم شامل عناوین معرفی اجراهای بیش از یک هزار برنامه فرهنگی در سطح کتابخانه‌های تابعه سازمان فرهنگی هنری است که نوع برنامه، نوع مخاطبان، تاریخ و محل اجرا و سازمان‌های مشارکت کننده در اجرای برنامه در آن مشخص شده و تنها در روزهای هفته کتاب و کتابخوانی بیش از 150 عنوان برنامه را به جهت استفاده علاقه مندان معرفی کرده است.
 
بنا بر اعلام مدیریت امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پس از رونمایی از "پورتال جدید شبکه کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری ( www.tlib.ir)"، تقویم برنامه‌های کتابخانه‌های سازمان به صورت روزانه از طریق پورتال یادشده قابل دسترسی خواهد بود.

نظر شما