يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۴۰
کد خبر: ۷۹۹۰۵
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
یکصد و چهل و پنجمین برنامه «با هم بخوانیم» فرهنگسرای فردوس به مطالعه گروهی و خوانش داستان «اندوخته» نوشته جیسن براون اختصاص دارد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سلسله برنامه های «با هم بخوانیم» روزهای یکشنبه هر هفته با حضور «جعفر توزنده جانی» کارشناس برنامه و جمعی از علاقمندان به ادبیات داستانی در این فرهنگسرا برگزار می شود.
 
در ابتدای نشست «با هم بخوانیم» کتابخانه فردوس بخشی از داستان «اندوخته» از کتاب «مردی که کشتمش: گزیده داستان های کوتاه آمریکا» به صورت گروهی خوانده می شود و در ادامه «جعفر توزنده‌جانی» نویسنده و منتقد ادبی که به عنوان کارشناس در این برنامه حضور دارد، به معرفی اثر می پردازد.
 
«مرد‌ی که کشتمش: گزید‌ه د‌استان‌های کوتاه آمریکا» تازه ‌ترین اثر از مجموعه‌ پنج جلد‌ی «د‌استان‌های پنج قاره» است که اسد‌الله امرایی کار انتخاب و ترجمه‌ آن را برعهد‌ه د‌اشته‌ است.
 
این کتاب گزیده‌ای از داستان‌های وودی آلن، پرل. س. باک، جیسن براون، ویلیام لایچاک، جویس کرول اوتس، لنگستون هیوز، برنارد مالامور، تیم اوبرایان، ریچارد فورد، ریک دومارینس، ریچارد براتیگان و... است.
 
داستان‌های "افاده‌ای‌ها" از وودی آلن، "صبح کریسمس" از س. باک، "اندوخته" از جیسن براون، "یک مشت افسانه" از ویلیام لایچاک، "دعا در روز جمعه" از ایروین شاو، "ریاست جمهوری شاهانه" نوشته جویس کرول اوتس، "گروه فشار" از ویکتور شیف، "استاد" از تد هیوز، "پسرم قاتل است" از برنارد مالامور، "لنگه چرخی در بیابان و مهتاب روی تاب‌های خالی" از کرول، "مردی که کشتمش" نوشته اوبرایان، "کمونیست" از مورد، "نفوذی" از دومارنیس، "دریچه‌های محل" از ریچارد براتیگان، "اول تو، آلفونس عزیزم" نوشته شرلی جکسون، "سنگینی" از لویت، "او" از کاترین آن پورتر و "یک روز سرد" نوشته ساروبان از جمله داستان های کتاب هستند.
 
علاقمندان برای حضور در این برنامه می توانند یکشنبه 4 آبان ساعت 16 به «فرهنگسرای فردوس» واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهار راه مخابرات مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 44081043 تماس گرفته و یا به تارنمای ferdos.farhangsara.ir   مراجعه کنند.
نظر شما