دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۴۸
کد خبر: ۷۹۹۳۵
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶
اولین نشست عاشورائیان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص عبرت های عاشورا و بصیرت افزایی با حضور رضا گل پور پژوهشگر مسائل سیاسی و فرهنگی در فرهنگ سرای فناوری اطلاعات برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این برنامه که با استقبال قابل توجه دانشجویان دانشگاه های مختلف تهران مواجه شد، پس از قرائت کلام الله مجید، کلیپی با موضوع محرم پخش  و مداح اهل بیت به روضه خوانی و ذکر مصیبت امام حسین (ع) پرداخت. در ادامه رضا گل پور محقق و پژوهشگر مسائل سیاسی فرهنگی مطالبی را در محور سلسله نشست های عاشورائیان بیان کرد.

وی در ابتدا گفت: در ادیان الهی یک معانی در سیر تاریخی ادیان قابل اشاره است. به این معنی که پیامبران الهی به خوشبختی پس از مرگ در صورت رعایت احکام حریم های الهی  بشارت داده ند. در دین یهود، در دین مسیحیت و در دین اسلام که همه خوبی ها و پاکی های ادیان قبلی را دارد و تمام آن زنگار ها و تحریف هایی که در گذر زمان برای ادیان قبلی پیش آمد و در این دین از بین رفت این خوشبختی بشارت داده شده است.

 سخنران برنامه در ادامه گفت: در معارف معصوم انسان‌هایی که به امامت می رسند، جسم و روحشان دارای قداست و عظمت است. برای ما آنچه در واقعه عاشورا مقدس است، عملکرد امام حسین (ع) و پیروانشان است در همان خاک کربلا. انسان‌ها به واقع شرف و بزرگی او را درک نکردند اما آنهایی که این درک را پیدا کردند مرجع و حتی محل دفن آنها دارای قداست است. اگر ما هر سال عاشورا را مرور می کنیم در جستجوی آن راه الهی هستیم. از ابتدای خلقت گروهی در مقابل مغز دین ایستادند و عده ای مانند ائمه فرمودند که مغز دین باید با ظاهر دین همراه باشد.

گل پور در  پایان گفت: در دیدگاه شیعه انسان در عمر محدودی که دارد اگر بر اساس اوامر خداوند که از طریق پیامبر با تفسیر اهل بیت قابل ارزش گذاری است عمل کند به سعادت می رسد. درک انسان از آخرت مانند درک جنینی است که از این دنیا دارد. انبیاء الهی معارف بعد از مرگ را برای انسان ها بیان می کنند. مثل اینکه قرآن می گوید: اگر انسان مومن به خاطر خداوند از حرام چشم بپوشد در آن جهان به باغ های بهشتی می رود و چون تجسم انسان از لذات پنج گانه این دنیا است، آن را درک نمی کنند.

این برنامه در قالب سلسله نشست های عاشورائیان و با دعوت از کارشناسان و سخنرانان مختلف در ایام محرم در فرهنگ سرای فناوری اطلاعات برگزار می شود.
نظر شما