سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۵۸
کد خبر: ۷۹۹۸۱
|
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹
7 مجلس تعزیه خوانی در رثای سید و سالار شهیدان از چهاردهم تا بیستم محرم در قالب ویژه برنامه «در سوگ نینوا» در منطقه چهارده اجرا می شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رضا دوستعلی مدیر فرهنگی هنری منطقه چهارده ،با اشاره به آمیختگی نمایش با آیین و مناسک مذهبی در قالب تعزیه گفت:7 مجلس تعزیه همزمان با دهه ی دوم محرم از 17 تا 23 آبان ماه سالجاری با حضور اساتید و پیشکسوتان عرصه ی تعزیه از جمله حاج محمد رضایی، حسن گل ختمی ،ابواالفضل منبت کار، سید محمدرضا امینی، بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا از ساعت 19 در مسجد جابری با حضور شهروندان اجرا می شود.


رییس فرهنگسرای اخلاق اضافه کرد: از ابتدای سالجاری ، تشکیل کانونی برای ترویج و تقویت فرهنگ تعزیه و شبیه خوانی در دارالمومنین تهران در دستور کار این فرهنگسرا قرار گرفت که اجرای تعزیه در دهه ی دوم محرم از جمله برنامه های کانون کهربای تعزیه این منطقه است که پس از اخذ مجوز به کارگردانی مجید خسرو آبادی به عنوان دبیر کانون ،هماهنگ و در مسجد جابری اجرا می شود.


دوستعلی مجالس تعزیه را شامل مجالس تعزیه شهادت حضرت علی (ع)،شهادت دو طفلان مسلم(ع)،شهادت مسلم ابن عقیل(ع)،شهادت حضرت علی اکبر(ع)، شهادت حضرت ابوالفضل العباس(ع)،شهادت حضرت اباعبدا... الحسین(ع) و شهادت حضرت رقیه(س) و بازار شام عنوان کرد که به ترتیب از روز شنبه 14 محرم تا روز جمعه 20 محرم در مسجد جابری اجرا می شود.


مسجد جابری در میدان شهدا ،خیابان شکوفه ،خیابان شهیدان نور صالحی(جابری) واقع است.

نظر شما