دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۷
کد خبر: ۸۰۰۵۱
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
فرهنگسرای امید در هفته کتاب و کتابخوانی نشست یک کتاب، یک نویسنده را با نقد کتاب «این وبلاگ واگذار شد» نوشته فرهاد حسن زاده برگزار می کند.
به گزرش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهاد حسن‌زاده بيستم فروردين 1341در شهر آبادان متولد شده است وی نوشتن را از سال‌هاي نوجواني(1355) آغاز كرد.

از سال 1368در كنار همكاري‌ با مطبوعات كودك و نوجوان (سروش نوجوان، سروش كودك، آفتابگردان، كيهان بچه‌ها و...) به شكلي جدي وارد عرصه ادبيات كودك و نوجوان شد.در سال 1370 اولين كتابش با نام «ماجراي روباه و زنبور» منتشر شد .

تا كنون بيش از شصت عنوان كتاب (اكثراً كودك و نوجوان) از او به چاپ رسيده است. آثاري در گونه‌هاي (ژانرهاي مختلفي همچون داستان كوتاه، بلند، رمان، افسانه، فانتزي، طنز، زندگينامه است.

چند كتاب هم در حوزه بزرگسالان دارد. از جمله رمان‌هاي «حياط خلوت» و «مهمان مهتاب» و كارهايي كه هنوز فرصت انتشارش را پيدا نكرده است. او فيلمنامه هم مي‌نويسد و در زمينه انيميشن تجربه‌هايي دارد .وی عضو هيات موسس انجمن نويسندگان كودك و نوجوان بوده و دو دوره هم به عنوان عضو هيأت مديره به هم صنفي‌هايش خدمت مي‌كرده.

حسن‌زاده اكنون نيز در تحريريه‌ي نشريه «دوچرخه» (ضميمه روزنامه همشهري) مشغول به كار است.

درنشستی که روز 28آبان ماه برگزار می شود کتاب «این وبلاگ واگذار می شود» این نویسنده با حضور جمعی از نویسندگان و ادب دوستان مورد بررسی قرار می گیرد.

«این وبلاگ واگذار می‌شود» ماجرای دختر نوجوانی به نام درنا است که دفترچه‌ی مردی را می‌یابد و داستان او را در وبلاگی می‌نویسد. مردی که بیش از سی سال منتظر است تا دسته کلیدی را به دست صاحبش بسپارد. با انتشار ابن وبلاگ نشانه‌ها و شعله‌های عشقی قدیمی پیدا می‌شود...

در جشنواره انتخاب کتاب لاک پشت پرنده، امتیاز این کتاب 5لاک پشت از 6لاک پشت است.

علاقه مندان جهت شرکت در این نشست می توانند در تاریخ اعلام شده از ساعت 15تا 17به کتابخانه امام خمینی(ره) فرهنگسرای امید به آدرس  میدان امام حسین(ع)، خیابان منتظری، خیابان خشکبارچی، پارک خیام مراجعه و یا با تلفن33303843تماس بگیرند.
نظر شما