دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۳۷
کد خبر: ۸۰۰۶۴
|
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
نائب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم:
حجت‌الاسلام سید جلال رضوی مهر در حاشیه سوگواره آئین های عاشورایی اقوام ایرانی گفت: فرهنگسرای فردوس با برگزاری این برنامه نشان داد که پیشتاز در احیای سنت های دینی است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نائب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم اظهار داشت: این محافل موجب پیوند معنوی خرد و کلان، زن و مرد و کوچک و بزرگ اجتماع با معنویت ها خواهد بود.

 

وی با تاکید بر زنده نگه داشتن ارزش های اسلامی گفت:  بازخوانی فرازهای زیارت عاشورا، جامعه کبیره و زندگی، سیره  و حیات معنوی اهل بیت (ع) قطعا در خوب زیستن و سعادتمندانه حرکت کردن ما تاثیرگذار است.

 

حجت‌الاسلام رضوی مهر با بیان این که هم آوایی آئین‌ورزان اقوام مختلف ایرانی در سوگ سیدالشهدا(ع) چیزی جزء عشق به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نیست، خاطرنشان کرد: برگزاری این گونه برنامه گامی بزرگ در راستای احیای آئین های کهن سوگواری است.

 

نائب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم با تاکید بر زنده نگه داشتن سنت ها، تصریح کرد: ما از سنت ها است که به خوبی ها پی می بریم سنت هایی که ماهیت آن ها با آب اخلاص عجین شده است و امروز می تواند در زندگی ما نقش آفرینی کند و چون مشعلی در مسیر بندگی ما بدرخشد.

 

«سوگواره عاشورایی اقوام ایرانی» با هدف معرفی تاثیرگذارترین آیین های سوگواری در قالب هنرهای وزین و فاخر از سوی اقوام مختلف سراسر کشور به مدت 3 روز (24، 25 و 26 آبان ماه) در فرهنگسرای فردوس اجرا می شود.

نظر شما