يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۳
کد خبر: ۸۰۰۷۳
|
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۴
به مناسبت هفته کتاب برگزار می شود؛
نشست چهار سوق کتاب با نقد و بررسی کتاب «نقش ایرانیان در قیام مختار» با حضور علی دانشور(نویسنده) در فرهنگسرای رازی برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کتاب «نقش ایرانیان در قیام مختار» چهارشنبه 28 آبان ساعت 15 در فرهنگسرا رازی نقد و بررسی می‌شود.

این کتاب درباره قیام مختار ثقفی در سال 66هجری قمری است که در کوفه به خون خواهی امام حسین(ع) شکل گرفت. در این قیام برای اولین بار موالی ایرانی به عنوان یک نیروی جدید اجتماعی قدرت نمایی کردند، تاریخ نگاران شیعه قیام مختار را دنباله حرکت کربلا دانسته و در تاریخ نویسی خود جهت شناخت سرگذشت قاتلان امام حسین(ع) به قیام مختار اشاره دارند.

علی دانشور انگیزه خود را از نگارش این کتاب پاسخ گویی به نظریات و دیدگاه های متضادی که درباره قیام مختار در اذهان وجود دارد، عنوان کرده است. نشر تمیشه این کتاب را در 182 صفحه سال 1388 چاپ کرده است. 

نشست‌های چهار سوق کتاب فرهنگسرای رازی، پیش از این به نقد و بررسی آثار ادبی چون «زن درون آل پاچینو» نوشته فرید حسینیان تهرانی و «دو روز مانده به پایان جهان» عرفان نظر آهاری، «سگ سالی» بلقیس سلیمانی و «هلال سرخ» به قلم کاملیا کاکی، «داستان مکاشفه» به قلم فرحناز علیزاده پرداخته است. اجرای این برنامه بر عهده مرتضی صالح آبادی است.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به فرهنگسرای رازی واقع در میدان قزوین- خیابان قزوین- خیابان شهید مرادی مراجعه و یا با شماره تلفن 55409549 تماس بگیرند.

نظر شما