يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۴
کد خبر: ۸۰۰۸۲
|
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
برنامه "عصرانه با طعم کتاب" همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی روز گذشته در نشستی صمیمی با حضور عوامل برنامه تلویزیونی رادیو هفت در فرهنگ سرای معرفت برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ در این نشست نسیم سلیم زاده "رییس فرهنگسرای معرف" ضمن گرامی داشت هفته کتاب و کتابخوانی مطالعه کتاب "استاد عشق"، خاطرات زندگی پروفسور حسابی را به حضار پیشنهاد و بخشی از آن را مرورکرد.

در این نشست افرادی چون: منصور ضابطیان(تهیه کننده وکارگردان)، امیرعلی نبویان،رضا فیاضی،حسین کلهر و شرمین نادری حضور داشتند.

ضابطیان در بخشی از این نشست در مورد کتاب‌های خود گفت: هم اکنون 2 کتاب «مارک و پلو» و «مارک دوپلو» موجودند و کتاب سومم را تحت عنوان «برگ اضافه» به زودی روانه بازار خواهم کرد.
وی ادامه داد: در کل کتاب‌هایم جنبه اطلاعاتی ندارند و سفرنامه‌هایم در مورد سفر به چندین کشور مختلف هستند که با عکس‌هایی که خودم گرفتم همراه شدند.

وی ادامه داد: متأسفانه در بازار نشر کتاب جای خالی سفرنامه‌ها به شدت احساس می‌شود که امیدوارم از این به بعد این دست کتاب‌ها جای خوبی در بازار کتاب ما داشته باشند.

ضابطیان خطاب به حضار ادامه داد: اگر فرصت نگارش قصه را ندارید سعی کنید لااقل قصه هایی که برای خودتان جالب است را برای چند تن از دوستان خود تعریف کنید تا به این ترتیب قصه‌ها در ذهنتان باقی بماند.
رضا فیاضی نویسنده رادیو هفت گفت: قصه‌های آسیابات مربوط به جنوب کشور و محله زندگی من است که مدتی قرار بود به چاپ برسد. من برای رادیو هفت قصه‌هایی با لهجه جنوبی را اجرا می‌کردم.
وی ضمن بیان خاطره‌ای از دوران کودکی خود ادامه داد: مدتی در این برنامه قصه‌های ملی را خواندم.

فیاضی یکی از نویسنده‌های رادیو هفت افزود: تا به حال دو مجموعه شعر بازیگر و بانوی نیلوفری از من به چاپ رسیده و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز 3 نمایشنامه از من چاپ کرده است. امیدوارم یک ناشر شجاع هم پیدا شود که رمان من را چاپ کند.

فیاضی ادامه داد: من با خواندن کتاب‌های منصور ضابطیان واقعا دلم برای سفر کردن تنگ می‌شود. او در کتاب‌هایش فضایی را تصویر می‌کند که مخاطب را به سفر کردن ترغیب می‌کند.
نبویان گوینده،‌مجری و نویسنده رادیو هفت که آیتم پرمخاطب قصه‌های امیرعلی را داشت درباره کتاب خود گفت: در اصل باید بگویم این کتاب زاییده برنامه رادیو هفت است.

شرمین نادری یکی از نویسنده‌های این برنامه درباره قصه‌هایی که در رادیو هفت خوانده شده، گفت: تا به حال برای رادیو هفت قصه‌هایی چون «خانجون»، «طلعت‌ خانم»، «خانم معلم»، «امارت بهارنارنج» و «گربه‌ها» را نوشتم که توسط بازیگران و کارگردانان خوبی خوانده شده است.
نادری گفت: متأسفانه مدتی است مردم ما دچار بی‌حوصلگی شده‌اند و مدام می‌گویند فرصتی برای خواندن کتاب نداریم.

وی درباره قصه جدیدش نیز ادامه داد: قصه جدید نوشتم که به دلیل اینکه قرار است به لهجه کردی خوانده شود هنوز فرد موردش نظرش را پیدا نکردیم که قصه‌ها را به او بسپاریم.
نادری افزود: اغلب نمی‌توانم قصه‌های خود را در جمع بخوانم آن هم به این دلیل که به شدت محاوره‌ گونه است.

کلهر یکی از نویسنده‌های این برنامه است که ضمن اشاره به قطع کوچک کتابش گفت: کتابی تحت عنوان «دو سیب نیوتن» را روانه بازار کردم.

در پایان مراسم ضابطیان، نبویان، کلهر، نادری و فیاضی به خواندن بخش‌هایی از کتاب‌هایشان پرداختند و در ادامه و به رسم یادبود از سوی رییس فرهنگ سرا لوح یادبودی به این هنرمندان اهدا شد.

نظر شما