دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۴
کد خبر: ۸۰۱۲۶
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
مراسم اعطای نشان برکت به اصناف برگزیده منطقه 10 تهران در فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حسین مهرابی با اعلام این خبر گفت: ارتقای سطح فرهنگ و اخلاق شهر تهران و مدل‌سازی برای سبک زندگی ایرانی اسلامی یکی از محورهای مهم برای برگزاری این طرح است.
 
وی افزود: ارتقای فرهنگ وجدان کاری، امانتداری و کسب درآمد و رزق حلال، زمینه‌سازی برای ایجاد شبکه همیاران فرهنگی و تحت پوشش قرار گرفتن اصناف، ترویج صفات ویژه‌ای مانند مردمداری،‌صداقت، امانتداری و دستگیری از فقرا و ارتقا نقش کسبه در بهبود وضعیت فرهنگی منطقه و ارائه خدمات فرهنگی هنری به شهروندان از جمله اهدافی است که در برگزاری این برنامه در نظر گرفته شده است.
 
مهرابی با بیان اینکه اصناف جزء معدود تشکل‌هایی است که هیچ نقطه تاریکی در گذشته آن دیده نمی‌شود، گفت: از گذشته نه چندان دورعمق اعتقاد کسبه به مسائل معنوی به حدی بود که هر کسی که قصد ورود به بازار را داشت ابتدا "درس مکاسب" را نزد علمای مجرب شهر خود می‌آموخت تا به درستی با مفهوم "حلال و حرام" آشنا شود و بتواند تمام و کمال این اصل شرعی و دینی را به اجرا درآورد.
 
مدیر فرهنگی هنری منطقه 10 تهران در ادامه اظهارات خود گفت: با توجه به جایگاه اصناف و ویژگی های فردی آنها، به خوبی می توان از آنان در مسیر رفتارسازی اجتماعی استفاده کردو الگویی عملی از رفتارهای صحیح اجتماعی در اختیار جوانان قرار داد.
 
به گفته این مقام مسول ، برنامه تجلیل از اصناف نمونه منطقه 10 تهران دهم آذر ماه جاری ساعت 15 در محل فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار می شود و شرکت برای عموم شهروندان آزاد است و علاقه مندان برای حضور در این مراسم می توانند از طریق شماره تلفن 55732565 با روابط عمومی فرهنگسرای عطار نیشابوری تماس گرفته و ثبت نام کرده و یا اطلاعات تکمیلی مورد نیاز خود را بدست آورند.

نظر شما