سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۴۷
کد خبر: ۸۰۱۴۰
|
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
مهربان باش؛ عنوان ده‌ها نشست با موضوع کنترل خشم است که در هفته دوم آذر ماه در مساجد، خانه‌های فرهنگ، سرای محلات و مدارس منتخب منطقه چهارده برگزار می شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رضا دوستعلی مدیر فرهنگی هنری منطقه چهارده و رییس فرهنگسرای اخلاق ، با اشاره به افزایش بی رویه خشونت ها و ناهنجارهای اجتماعی، آموزش مدیریت خشم را به عنوان یکی از مولفه های اصلی برنامه های مهارت های زندگی بر شمرد که عدم مهاررفتارهای پرخاشگرایانه علاوه بر اینکه می تواند باعث ایجاد مشکلات فردی و جرم ، بزه و تجاوز به حقوق دیگران شود باعث بروز مشکلاتی در محیط کار ، روابط خصوصی و کیفیت زندگی می شود.


مدیر فرهنگی هنری منطقه چهارده گسترش فرهنگ حلم ، صبر ، آرامش و مهربانی در میان شهروندان را در قالب شعار "تهران؛شهر مهربانی" از اهداف سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برشمرد و افزود : بالاترین آمار خشونت و رفتارهای ناهنجار مربوط به استان تهران است و برگزاری دهها نشست با موضوع کنترل خشم در مساجد، خانه های فرهنگ، سرای محلات و مدارس منتخب را در همین راستا دانست.


به گفته دوستعلی برای ارتقای توانمندی شهروندان به خصوص دانش آموزان و اینکه یکی از یازده مهارت زندگی ، کنترل خشم و یک مولفه دیگر آن آموزش مهارت های مقابله با استرس است که در قالب یک برنامه زمان بندی شده در سطح منطقه به اجرا در می آید.


رییس فرهنگسرای اخلاق اضافه کرد: در طول هفته دوم آذر ماه ،هر روز 6 نشست بصورت همزمان در 6 ناحیه و در یک مکان واحد مثل مساجد برگزار می شود و این روند در سایر روزهای هفته در سطح مدارس ، خانه های فرهنگ و سرای محلات نیز ادامه می یابد.


وی ضمن قدر دانی از همکاری اداره آموزش و پرورش و سراهای محلات منطقه ، به همکاری مرکز مشاوره و ترویج سبک زندگی ایرانی – اسلامی غدیر در هماهنگی حضور اساتید با تجربه در این نشست ها اشاره کرد و گفت : همه اساتید روان شناس و هیئت علمی دانشگاه ها از دکتر بابک اکبری، خانم دکتر حاتمی و هم اساتید حوزه با تخصص مشاوره و روان شناسی مثل حجج اسلام محمد برمایی و دهقان در این نشست ها حضور خواهند یافت.


دوستعلی تبیین خشم و انواع آن ، آموزه های دینی و تکنیک های کنترل خشم ، راهکارهای پیشگیری و کاهش بروز خشم و آموزش تغذیه سالم جهت پایین آوردن درجه خشم را از جمله سر فصل های این نشست ها برشمرد.


وی به تهیه بروشورهایی با موضوع مهارت مدیریت خشم بصورت جداگانه برای دانش آموزان مقطع دبیرستان و همچنین خانواده ها اشاره کرد که علائم بروز خشم ، شیوه های ابراز خشم و راههای کنترل خشم را به مخاطبان آموزش می دهد که هم در محل برگزاری نشست ها و هم در سطح مراکز فرهنگی منطقه بین مخاطبان و فراگیران توزیع خواهد شد.


فرهنگسرای اخلاق در خیابان پیروزی- خیابان شکوفه- خیابان شهید کاظمی- جنب بوستان گلزار واقع و شماره تلفن های دبیرخانه اجرایی برنامه (33192167-33186248) آماده پاسخگویی به سئوالات احتمالی شهروندان است.
نظر شما