شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۳۱
کد خبر: ۸۰۲۰۳
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
پنجمین دوره از ویژه برنامه «نشان برکت»، تجلیل از کسبه نمونه با هدف فرهنگسازی برای ترویج آموزه های ارزنده و سازنده اقتصاد اسلامی و تشویق کسبه به رعایت موازین اخلاقی و دینی در فرهنگسرای عطار برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این برنامه که روز دوشنبه دهم آذر از ساعت 15 تا 17 در سالن اجتماعات این فرهنگسرا برگزار شد، از 20 تن از کسبه نمونه منطقه تجلیل شد.

برنامه با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط علی نجفی آغاز شد. سپس حسین مهرابی رییس فرهنگ سرای عطار نیشابوری و مدیر فرهنگی هنری منطقه 10 ضمن خوش آمد گویی به حاضران در گفت: .خوشحالم که در خدمت کسبه منطقه 10 هستم و امیدوارم بتوانیم از این قبیل برنامه ها که با هدف ارتقای فرهنگ وجدان کاری ،امانتداری و کسب درآمد و رزق حلال اجرا می شود را به طورمستمر برگزار کنیم.

وی ادامه داد: با این قبیل برنامه ها هم چنین هدف دیگری مورد نظر است و آن دیدن خوبی ها و نیکی هاست . این قبیل برنامه ها هم تعظیم صفات پسندیده است و هم تجلیل از کسانی که این صفات را دارند.

مهرابی با بیان شعار «تهران شهر مهربانی» به عنوان شعار سازمان فرهنگی هنری افزود: می خواهیم خوبی ها را ببینیم و مهربانی را گسترش دهیم. امانتداری ، خوشرویی و مردمداری برای کسب و کار لازم است و ما نیز باید برای این صفات پسندیده بزرگداشت کسبه نمونه را برگزار کنیم و آنان را گرامی بداریم.
رییس فرهنگسرای عطار ادامه داد: افرادی که امروز به عنوان نمونه معرفی شده اند الگویی می شوند برای کسانی که می خواهند در این مسیر قدم بگذارند .

گره گشایی از مشکلات خلق خدا
در این مراسم هم چنین حجت الاسلام و المسلمین هاشمی از ائمه جماعت منطقه 10 ، طی سخنان کوتاهی اظهار داشت : از مهمترین ابزار کار کسبه ترازو ، انصاف و خوشرویی است .
وی افزود : خداوند با خلق عالم و هستی و سلول های بدن ما با این نظم و پیچیدگی نشان داده است که هیچ چیز بی حساب و کتاب نیست و معامله با خلق خدا نیز اصول و حساب و کتابی دارد.
حجت الاسلام هاشمی در باره فلسفه عبارت "کاسب حبیب خداست " گفت : اگر اطرافمان را نگاه کنیم انواع و اقسام وسایلمان را که نیاز داریم می توانیم تهیه کنیم . کسی هم که حاجات خلق خدا را برآورده کند خدا او را دوست دارد. شما کسبه نمونه با خدا معامله کرده اید چون گره ای از مشکلات خلق خدا باز می کنید و اگر نیتتان خدایی باشد موفقیت شما و برکت رزقتان چند برابر می شود.

اجرای تواشیح توسط گروه همسرایی " به سوی فردا " ، شامل قطعاتی در مورد امام زمان (عج) و مدح امام حسین (ع) به زبانهای انگلیسی ، عربی و فارسی از دیگر بخش های این مراسم بود.
در این مراسم هم چنین نمایش " آخرین فرصت " توسط گروه چهل وادی تماشا اجرا شد. این نمایش در مورد کسب رزق و روزی حلال و داستان جوانی است که در مغازه خوار و بار فروشی مشغول به کار است. وی در مغازه خود به خواب می رود و در خواب افرادی را می بیند که از کم فروشی و گرانفروشی و رعایت نکردن بهداشت و حسن خلق او شکایت می کردند تا اینکه احساس می کند در این دنیا نیست و گویی تلنگری به او وارد می شود. از خواب غفلت بیدار شده و دست از کارهای قبلی خود می کشد .

در پایان برنامه ، 20 تن از کسبه نمونه منطقه 10 در آیینی تجلیل شدند و عکس یادگاری گرفتند.

نظر شما