دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۰
کد خبر: ۸۰۲۰۹
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
باحضور استاد محمدپورفرزانه برگزار می‌شود
کارگاه «نقاشی قهوه خانه ای» با حضور محمد پورفرزانه مدرس نقاشی قهوه خانه ای و خیالی نگاری چهارشنبه 12 آذر ساعت 16 تا 20 درفرهنگسرای ارسباران برگزارمی شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دراین کارگاه استاد محمد پورفرزانه پس از بیان تاریخچه ای از هنرنقاشی قهوه خانه ای که به سرزمین عزیزمان ایران تعلق داردبه آموزش نقاشی قهوه خانه ای با سبک و روش زندیه و قاجار می پردازد .
 

محمدپورفرزانه درسال 1339متولد شد . وی درسال 1373دررشته نقاشی شروع به تحصیل کرد و پایان نامه خودرا با موضوع نقد وبررسی نقاشی روی قلمدان عهد قاجار به نگارش درآورد .همچنین نقاشی را در سال 1385 نزد زنده یاد استاد محمدرضا ایرانی در تبریز نیز فراگرفت واز سال 1360تاکنون با فعالیت مستمر در این رشته هنری به تولید آثار متعدد به شیوه زند و قاجار در نقاشی  قهوه خانه ای و شخصی سازی این نوع نقاشی پرداخته است.
 
این مدرس نقاشی دارای گواهینامه درجه یک هنری در رشته های نقاشی قهوه خانه ای و خیالی نگاری است که با احداث آموزشگاه نقاشی و آموزش نقاشی قهوه خانه ای برای حفظ و اشاعه این روش نقاشی ایرانی خدمات ارزنده ای به فرهنگ و هنر کشورمان. تدریس نقاشی خیالی نگاری در دانشگاه های هنر اصفهان، پیام نور و سوره ی تهران، برپایی نمایشگاه های متعدد فردی و گروهی با نقاشی های قهوه خانه ای (حماسی ومذهبی)  بخشی از فعالیت های هنری این استاد نقاشی است. 
 
علاقه‌مندان برای حضور دراین کارگاه می توانند به نشانی خیابان شریعتی، بالاتراز پل سیدخندان، خیابان جلفا فرهنگسرای ارسباران مراجعه کنند. برای کسب  اطلاعات بیشتر با شماره 20-22872818 تماس بگیرید.
نظر شما