شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۲
کد خبر: ۸۰۲۱۵
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
مراسم تجلیل از حاج اکبر بازوبند، حاج غلامعلی سماواتی و بزرگداشت شهید غلامعلی رجبی در روزهای 13 و 14 آذر در قالب ویژه برنامه پرده عشاق برگزار می شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مراسم تجلیل از حاج اکبر بازوبند ساعت 15 روز پنجشنبه 13 آذر ماه در فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار می شود. وی از مداحان پیشکسوت است و شاگردان بسیاری را در این زمینه آموزش داده است.

مراسم تجلیل از حاج غلامعلی سماواتی، مداح و ذاکر پیشکسوت اهل بیت(ع) ساعت 9 روز جمعه 14 آذر ماه در سالن همایش های بنیاد فرهنگی رفاه واقع در میدان بهارستان، ابتدای خیابان مردم برگزار خواهد شد. شعرخوانی حاج علی انسانی، مرثیه سرایی حاج مهدی سماواتی و سخنرانی حجت الاسلام سید ابوالقاسم شجاعی از جمله برنامه های این مراسم است.
 
همچنین گرامیداشت شهید مداح اهل بیت(ع) غلامعلی رجبی ساعت 18 روز جمعه 14 آذر ماه در فرهنگسرای قرآن واقع در خیابان قزوین، نرسیده به سه راه آذری، نبش خیابان شهید کاظمی برگزار خواهد شد. شهید رجبی مداحی اهل بیت را از سنین نوجوانی آغاز کرد. وی در سن 34 سالگی در عملیات مرصاد توسط گروهک منافقین به شهادت رسید. 
 
مراسم تجلیل از سید محمد موسوی سجاسی هم ساعت 15 روز شنبه 15 آذر ماه در فرهنگسرای شفق واقع در خیابان سید جمال الدین اسدآبادی، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق برگزار خواهد شد. حاج سید محمد موسوی سجاسی از ذاکرین و پیرغلامان حضرت سیدالشهدا(ع) است که از دهه ۴۰ در شهر تهران نقش به سزایی در برپایی مجالس روضه در این شهر داشته است.
 
مجالس مرثیه خوانی این ذاکر در حسینیه امام خمینی (ره) و در حضور مقام معظم رهبری و روش و مداحی‌های او چه در تهران و چه در شهرستان‌ها زبانزد است. حجت الاسلام علوی تهرانی، حاج علی انسانی، حاج حسن خلج و دیگر خادمین و ذاکرین اهل بیت(ع) و مسئولین فرهنگی و هنری شهر تهران نیز در این مجلس حضور خواهند داشت.
نظر شما