دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۲۶
کد خبر: ۸۰۳۱۵
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
نمایش 16 تابلو نقاشی از چهره ماندگار هنر
نمایشگاه آثار علی‌اکبر صادقی چهره ماندگار هنرهای تجسمی ایران عصر روز جمعه پنجم دی با حضور گسترده هنرمندان پیشکسوت و مدیران فرهنگی و هنری در فرهنگسرای ارسباران گشایش می‌یابد و در آن تازه‌ترین نقاشی‌های این هنرمند به نمایش درمی‌آید.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در نمایشگاه «همسفر» 16 اثر نقاشی صادقی در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. این آثار با تکنیک راپید در ابعاد 50 در 70 در سفر چهار ساله‌ای اخیر وی به خارج از ایران خلق شده است. ضمن اینکه آخرین اثر هنرمند در ابعاد 100 در 150 با تکنیک رنگ روغن و راپید هم روی دیوار می‌رود.

احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، فرشید مثقالی هنرمند، علیرضا سمیع‌آذر استاد تاریخ هنر معاصر، علی شیرازی استاد نقاشیخط، محمدرضا دادگر استاد تصویرگری، ابراهیم حقیقی و قباد شیوا گرافیست‌های پیشکسوت، حسین محجوبی نقاش و مجید ملانوروزی مدیر کل تجسمی وزارت ارشاد از هنرمندان حاضر در آیین افتتاحیه نمایشگاه هستند.

علی‌اکبر صادقی سال 1316 در تهران به دنیا آمد و سال 1337 در رشته نقاشی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دانش‌آموخته شد. وی مبدع سبکی ویژه در هنر ویترای با حال و هوای ایرانی و عضو هیات علمی فرهنگستان هنر است. استاد صادقی ده‌ها نمایشگاه انفرادی و گروهی در داخل و خارج ایران برگزار کرده و سال 87 چهره ماندگار هنر شده است.

نمایشگاه نقاشی «همسفر» ساعت 17 روز جمعه آغاز به کار می‌کند و تا 22 دی در نگارخانه فرهنگسرای ارسباران ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان نقاشی می‌توانند برای بازدید از آثار هنرمند پیشکسوت به این فرهنگسرا در خیابان جلفا، بالاتر از پل سیدخندان مراجعه کنند.
نظر شما