شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۴
کد خبر: ۸۰۳۲۹
|
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰
مراسم اختتاميه در فرهنگسراي انديشه برگزار شد
مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره مجازي کتابخوانی کتابخانه عطار روز پنجشنبه با حضور امیر حاج‌رضایی، عرفان نظرآهاری، رسول یونان، صابر قدیمی، ناصر فیض، مدیران فرهنگی و بیش از 500 نفر از شرکت‌کنندگان با اجرای منصور ضابطیان در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در ابتدای مراسم، نظرآهاری در سخناني ضمن تقدیر از سازمان فرهنگی هنری براي برگزاري جشنواره كتابخواني گفت: خوشحالم که در جلسه استجابت دعا شرکت می‌کنم؛ دعایی که کلمه و کتاب بود. آیین اختتامیه کتابخوانی مجازی چه معنایی دارد؟ آیا کتابخوانی هرگز اختتامیه خواهد داشت؟ هر کجا صحبت کتاب و کلمه باشد، همیشه افتتاحیه کتابخوانی است.

وی اولین کسی بود که مراسم قرعه‌کشی را در میان همکاران افتخاری جشنواره برگزار کرد و از میان حدود 300 نفر پنج نفر را به قید قرعه برگزید. شعرخوانی طنز بخش دیگر مراسم بود که با حضور ناصر فیض، صابر قدیمی و روح‌الله احمدی برگزار شد و حال و هوایي متفاوت به مراسم بخشید.

روایت سه‌گانه فوتبال، ادبیات و سینما
حاج‌رضایی سخنران بعدی مراسم بود كه ضمن پاسداشت مسئولان برگزارکننده گفت: ما در فوتبال واژه‌ای به نام هت‌تریک داریم به معنی سه گل پشت سر هم. من هم از این هت‌تریک‌ها در زندگی داشته‌ام؛ اولین گل من فوتبال بود که عاشقانه دوستش داشتم و 60 سال از عمرم را برای آن گذاشتم. دومین گلم مطالعه به ویژه در حوزه‌ ادبیات بود که وارد شدن در فضای ذهنی نویسنده‌ها به من اجازه داد جور دیگر فوتبال را ببینم. گل سوم هم سینماست که به من اجازه تجربه كردن زندگی‌های دیگر را مي‌دهد.

این كارشناس فوتبال سخنان خود را با خواندن اشعار وحشی بافقی و محمدعلی بهمنی به پایان رساند و بخش دوم قرعه‌کشی را از میان 130 شرکت‌کننده انجام داد که هر پنج برگزيده از بانوان بودند. ضابطیان از حضور پررنگ زنان در حوزه کتابخوانی گفت و در ادامه حسن آذری دبیر جشنواره مجازي کتابخوانی گزارشی از روند برگزاری جشنواره ارائه کرد. این افتخاری برای ماست كه نه تنها از تهران، بلکه از خراسان، بوشهر، فارس، مازندران و مرکزی و حتي ايرانيان مقيم آلمان شركت‌كننده داشتيم.

به گفته آذري، حدود 11 هزار نفر در این سه دوره ثبت نام کردند و حدود 2000 پاسخنامه به مرحله نهایی رسید که 1000 مورد آن فقط مربوط به این دوره بود. امسال 2300 پاسخنامه ارسال شد که از بین آنها 700 نفر به مرحله نهایی رسیدند. در نهایت به 100 نفر هدیه تعلق مي‌گيرد و از بین 130 نفر باقیمانده پنج نفر به قید قرعه انتخاب می‌شوند.

اجرای زنده موسیقی توسط گروه راز نو شامل قطعاتی از موسیقی نواحی ایران از دیگر بخش‌های مراسم بود. در بخش تقدیر از برگزیدگان، حسن آذری، پروین پناهی، حامد علايیان و حمزه نوذری هیات داوران جشنواره، در بخش نوجوان ستوده احسانی، مریم کلاهی و فاطمه کریمی را به ترتیب حائز رتبه‌هاي اول تا سوم دانستند. الهام غفارزادگان، پریسا نورمحمدی، سیده صدیقه حسینی، راحیل محمدی و محمدعلی خدادوست و آزاده آرمان هم به ترتیب در بخش آزاد اول تا پنجم شدند.

سیده صدیقه حسینی از شهر کرمان که در دوره قبل هم در میان افراد برگزیده بود، به دلیل مبتلا بودن به بیماری ام اس و نبود صندلی مخصوص در هواپیمای کرمان به تهران، نتوانست در مراسم حضور یابد و به صورت تلفنی با مجری و حاضران صحبت کرد. در پایان مراسم جشن امضای کتاب با حضور نويسندگان برگزار شد.
مطالب مرتبط
نظر شما