يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۵۱
کد خبر: ۸۰۳۷۹
|
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴
حجت الاسلام شهاب مرادی در سالروز حماسه تاریخی 9 دی بیان کرد:
حجت الاسلام شهاب مرادی، همزمان با سالروز حماسه مردمی 9 دی گفت: این روز، روز روشنایی کشور بود و مردم ما در این روز به دنیا ثابت کردند که شعار «نهضت ما حسینی است» را بعد از 35 سال، هنوز فراموش نکرده اند.
حجت الاسلام مرادی روز گذشته در مراسمی که به همین منظور، در مرکز همایش های بین المللی رازی تهران برگزار شد، با اشاره به اهمیت گرامیداشت نهم دی ماه، و ثبت این روز در تاریخ تاکید کرد: مردم ما در این روز، بدون توجه به جهت گیری گروه ها و جریان های سیاسی، پای کار ولایت حاضر شدند و پایبندی خود به انقلاب اسلامی و اصل ولایت فقیه را به منصه ظهور گذاشتند. 9 دی، روز روشنایی کشور بود و مردم ما در این روز به دنیا ثابت کردند که شعار «نهضت ما، نهضت حسینی است» را بعد از 35 سال، هنوز فراموش نکرده اند.


رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری با بیان نقش مردم در به وجود آمدن این حماسه تاریخی گفت: همیشه در طول تاریخ، امام حسین(ع) خط قرمز ملت ما بوده است. مردم ایران یک بار دیگر با حضور پررنگ شان در خلق یک حماسه به دنیا ثابت کردند که انقلاب اسلامی، انقلابی مردمی بوده و هست. ما نباید این روز ماندگار تاریخ انقلاب را فراموش کنیم، چرا که بزرگداشت این روز، بزرگداشت درسی است که امام(ره) به ما داد، که اگر ملتی در راه خدا قدم بردارد، پشت تمام قدرت های عالم را به خاک خواهد رساند.


شهاب مرادی افزود: باید قدر این مردم را دانست. ملت ایران ثابت کرد که در تمامی شرایط، حامی این انقلاب است و هر جا که نیاز باشد، با تمام قدرت به میدان می آید و با حضورش نشان می دهد که بیدار است و در تداوم انقلاب اسلامی، تا پای جان ایستاده و خواهد ایستاد.


گفتنی است، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همزمان با سالروز حماسه 9 دی، مجموعه برنامه هایی با عنوان «روز روشنایی» را از هفتم دی ماه در تمامی فرهنگسراهای شهر تهران آغاز کرده است که نشست های موضوعی «صبح روشنایی»، مجموعه نمایشگاه های عکس «قاب های روشن» و برگزاری شب های شعر با عنوان «عصر بیداری» از مهم ترین برنامه های این سازمان در آستانه حماسه نهم دی ماه بود.


همچنین علاوه بر اکران فراگیر فیلم های پنجمین دوره جشنواره مردمی عمار، روز پنج شنبه نیز، به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در قالب برنامه «دیدار خوب‌رویان» با حضور بر سر مزار شهدای مقابله با فتنه 88 از خانواده شهدا در فرهنگسرای رضوان قدردانی خواهد شد.

نظر شما