دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۱
کد خبر: ۸۰۴۳۱
|
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳
رئیس فرهنگسرای ملل در واکنش به اظهار نظر عضو شورای اسلامي شهر تهران که خواستار ارائه دلیل لغو رونمایی کتاب در این فرهنگسرا شده بود، گفت: اصلا برنامه‌ای بنا نبود برگزار شود که حالا لغو آن خبرساز شده است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نقل از خبرگزاری مهر، محمدجواد حیدری‌پور رئیس فرهنگسرای ملل درباره برگزاري مراسم رونمايي كتاب در اين فرهنگسرا گفت: یکی از محورهای فعالیت‌های فرهنگی فرهنگسرای ملل ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است و از قالب‌هایی که برای رسیدن به این هدف استفاده می‌کنیم، برگزاری مراسم‌ رونمایی کتاب است.

وی با بیان اینکه مراسم رونمایی کتاب یا با مديريت خود مجموعه فرهنگسرا انجام می‌شود یا به پيشنهاد کانون‌های مردمی فرهنگسرا تصریح کرد: کانون چناران از کانون‌های مردمی فعال در زمینه کتاب و داستان است که کتابی را برای رونمایی به فرهنگسرای ملل پیشنهاد داد اما متاسفانه نسبت به این مساله بسیار دیر اقدام شد.
 
حیدری‌پور با اشاره به اینکه برگزاری هر مراسمی فرآیند زمانی دارد، افزود: معمولا در چنین مراسمی برای تدارک، مهیا کردن سالن، انجام هماهنگی و دعوت از میهماناننزدیک به یک هفته زمان نیاز است که کانون یک روز قبل از تاریخ پیشنهادی، تقاضای برگزاری رونمایی از کتاب را ارائه کرد. ما هم به دبیر کانون اعلام کردیم با توجه به محدود بودن زمان امکان برگزاری نیست.

وی افزود: این مساله باعث سوء تفاهم نویسنده کتاب و برخی دوستان شده که فرهنگسرا از برگزاری برنامه انصراف داده است. انجام هر برنامه‌ و مراسم‌ در سازمان فرهنگی هنری الزام‌ها و مراحل قانونی خود را دارد، مخصوصا در حوزه‌ کتاب با آن حساسیت‌ها. عزیزان باید توجه داشته باشند که ما حتما وزارت ارشاد نیستیم و سیاست سازمان، حمایت و ترویج آثار فاخر و ارزشمند در جامعه است. در مورد این کتاب اصلا مراحل اداری طی نشده بود که بخواهد اظهار نظری بشود.

حیدری‌پور در پایان تصریح کرد: از همه فعالان فرهنگی در حوزه کتاب، نویسندگان و انتشارات برای تعامل بیشتر دعوت و از فعالیت‌های دوسویه و کمک به این حوزه استقبال می‌کنیم.
نظر شما