شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۰۰
کد خبر: ۸۰۴۵۷
|
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
فیلم سینمایی «دندان مار» به نویسندگی و کارگردانی مسعود کیمیایی روز دوشنبه 22 دی ساعت 17:30 در باشگاه فیلم فرهنگسرای ابن سینا اکران و سپس نقد می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کیمیایی در سال ۱۹۹۱ برای فیلم «دندان مار» نامزد جایزه خرس طلایی جشنواره فیلم برلین شد و جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم برلین نیز به او اهدا شد. 
 
همچنین در سال ۱۳۸۹ برای فیلم جرم سیمرغ بلورین بهترین فیلم را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد. از فیلم‌های مهم کیمیایی می‌توان به: قیصر، بلوچ، داش آکل، خاک، گوزن‌ها، خط قرمز، دندان مار، تجارت و جرم اشاره کرد. 
 
در فیلم دندان مار که ساخته سال ۶۸ است، بازیگرانی چون فرامرز صدیقی، گلچهره سجادیه، احمد نجفی و فریبا کوثری ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم تاکنون جوایزی از قبیل تقدیرنامه هیئت داوران و دیپلم افتخار بهترین فیلم از جشنواره فیلم برلین در سال ۱۹۹۱ و نامزد دریافت جایزه خرس طلایی از جشنواره فیلم برلین در سال ۱۹۹۱ شده است. 

خلاصه داستان فیلم در مورد رضا، کارگر چاپ‌خانه است که پس از فوت مادرش یادگاری‌های مادر و پلاک برادر گمشده‌اش را بر می‌دارد و در مسافرخانه‌ای ساکن می‌شود. 

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه که با حضور دکتر امیررضا نوری‌پرتو برگزار می‌شود، می‌توانند ساعت 17:30 به فرهنگسرای ابن‌سینا واقع در شهرک قدس فاز یک خیابان ایران زمین شمالی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸-۸۸۳۶۶۳۶۶ تماس بگیرند.
مطالب مرتبط
نظر شما