شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۷
کد خبر: ۸۰۵۱۳
|
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۹
یک هنرمند کارتونیست معتقد است که جریان اخیر پاریس سراسر سیاست‌بازی سردمداران سیاسی فرانسه است؛ فرانسه آزادی بیان دارد ولی فکر کردن در این کشور آزاد نیست و فضا به قدری سیاست زده است که عده ای هنرمند نیز بازیچه قرار می‌گیرند.
محسن نوری نجفی، هنرمند کاریکاتوریست  درباره اتفاقات فرانسه و در مورد کاریکاتوریست های این کشور گفت: من به این جریان از دو زاویه نگاه می کنم یکی دنیای داخل فرانسه و دیگری دنیای خارج از فرانسه. فرانسه از بهترین کشورهای دنیا در عرصه کاریکاتور است ولی کاریکاتوریست‌های این مجله جزو آدم‌های درجه دو این حوزه بودند یعنی از نظر تفکر و تکنیک در سطح بالایی قرار نداشتند.
  
وی افزود: به عقیده من این جریان سراسر سیاست‌بازی سردمداران سیاسی فرانسه است. آنهایی که سر طناب را در دست دارند و مردم را به مسیرهای خاصی که می‌خواهند هدایت می‌کنند. فرانسه آزادی بیان دارد ولی فکر کردن در این کشور آزاد نیست. فضا به قدری سیاست زده است که عده ای هنرمند نیز بازیچه قرار می‌گیرند.
  
نوری نجفی ادامه داد: فقه ما به شدت مردم را از پرداخت به افراط و تفریط منع کرده است. خداوند دین ما رئوف و مهربان است. ما هرچند در جایی بسم الله القادر الجبار را داریم ولی در بیشتر اوقات بسم الله الرحمان الرحیم را می‌بینیم یعنی رحمانیت و رحیمیت خداوند است که در دین ما جلوه گری می کند. 
 
وی خاطرنشان کرد: ما نیک خویی و رافت در فرهنگ اسلامی را بیش از هر چیزی می بینیم پس نمی دانم به کدام حکم و دلیل و برهان عده‌ای سر از خود به کسانی که قطعا گناهکار بوده حمله کرده و آنها را بکشند؟ من از کار کاریکاتوریست های فرانسوی حمایت نمی کنم ولی می گویم کسانی که به آنها حمله کرده و آنها را کشتند نیز کار درستی نکردند.
 
این هنرمند کاریکاتوریست اسلام را دین مهربانی توصیف کرد و گفت: در این میان نمی دانم چرا رئیس رژیم صهیونیستی خود را به میان مردم می آورد و کسی هم معترض نمی شود. این رژیم در همین کشور فرانسه کاریکاتوریست معروف فلسطینی یعنی ناجی العلی را کشت و خود نیز اعلام کرد ما او را کشتیم ولی کسی به او معترض نمی شود حال دل او برای کاریکاتوریست های فرانسوی می سوزد؟
 
نوری نجفی خاطرنشان کرد: ما مذهب قلم هستیم و در قرآن به قلم قسم خورده می شود یعنی قلم برای دین ما و مذاهب ما مقدس است پس هیچ مسلمان واقعی قلم را نمی شکند و صاحب قلم را نمی کشد.
 
وی خواستار توجه بیشتر به مفاهیم صلح آمیز اسلام شد و گفت: خود من مجموعه ای تحت عنوان صلح کار کردم که اگر امکانش فراهم شود آن را به فرانسوی ها می دهم تا مفاهیم صلح آمیز دین اسلام را از زبان یک کاریکاتوریست ببینند.

مطالب مرتبط
نظر شما