سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۳
کد خبر: ۸۰۵۳۶
|
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
یک هنرمند نقاش گفت: به تصویر کشیدن چهره حضرت محمد با آن وضعی که این مجله فرانسوی ان را به تصویر کشید چیز نیست جز دهن‌کجی به جامعه اسلام دنیا. این اقدام آنها خشم همه آزادگان دنیا را برانگیخته است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، آنه محمدتاتاری، هنرمند نقاش درباره اتفاقات فرانسه و در اهانت مجله فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: ما باورهایی داریم که ریشه در فرهنگ ایرانی و اسلامی ماست. یکی از بزرگترین اندیشه های ما توجه و احترام به عقاید دیگر ادیان است ولی متاسفانه این باور به راحتی توسط برخی هنرمندان کشورهای دیگر نقض می‌شود.

وی افزود: در این راستا همیشه می بینیم که افرادی هستند از به اصلاح هنرمندان و روشنفکران غربی که به راحتی به پیامبر، ائمه و باورهای ما بی‌احترامی می‌کنند و سردمداران سیاسی و فکری آنها نیز به راحتی هم از کنار این موضوع می‌گذرند.

این هنرمند نقاش ادامه داد: به تصویر کشیدن چهره حضرت محمد با آن وضعی که این مجله فرانسوی ان را به تصویر کشید چیز نیست جز دهن‌کجی به جامعه اسلام دنیا. این اقدام آنها خشم همه آزادگان دنیا را برانگیخته است.

وی بیان کرد: من کاری که داعش کرده و این کاریکاتوریست ها را کشته نیز تائید نمی‌کنم و معتقدم که خودسرانه کار کردن بسیار بد است. علمای دینی باید در مورد این افراد تصمیم گرفته و حکم می دادند نه اینکه افرادی خودسرانه به دفتر این مجله یورش برده و آنها را بکشند. با این کار انها دشمن سوءاستفاده کرده و چهره دین مهربان اسلام را مخدوش خواهد کرد.

مطالب مرتبط
نظر شما