شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۸
کد خبر: ۸۰۵۲۹
|
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
یک استاد حوزه علمیه با انتقاد شدید از اقدام هفته نامه فرانسوی در توهین به پیامبر(ص) و حمایت سران مستکبر دنیا از این اقدام شنیع به بهانه آزادی بیان گفت: علمداران استبداد و استکبار جهان از این واژه ها استفاده ابزاری می کنند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام و المسلمین حسین عبداللهی با بیان اینکه در آیات مختلف قرآن کریم بعنوان کتاب هدایتگر اجتماعی که برای اصلاح همه جهانیان آمده است، به آزادی اجتماعی توجه شده گفت: یکی از زیباترین شعارهای قرآن مبارزه با استکبار و استبداد و نیز دفاع از آزادی اجتماعی است.

این استاد برجسته حوزه، گفت: این فرهنگ استکبار ستیزی یک حماسه به تمام معنای قرآنی است.

وی ادامه داد: پیامبر رحمت و دانایی، خرد و عدالت، تمام مردم دنیا را به یک کلمه دعوت می کند ای تمام پیروان ادیان الهی زیر یک کلمه جمع و آن این است که هیچ قدرتی را جز خدا به رسمیت نشناسید.

حجت الاسلام عبداللهی، با تاکید بر اینکه نباید سر تسلیم در برابر هیچ ابرقدرتی فرود آورد تصریح کرد: شعار تمام پیامبران و انبیاء الهی این است که در هیچ جای دنیا نیاد استثمار و استکبار وجود داشته باشد.

این استاد حوزه با بیان اینکه ادیان الهی آمده اند تا همه ی مردم در آسایش و احترام زندگی کنند، استبداد را توهین به شعور، اندیشه و فرهنگ یک جامعه دانست و بیان کرد: شاکله قرآن استکبار ستیزی است و این منطق قرآن است که باید در برابر طاغوتیان ایستاد.

وی افزود: ادیان آمده اند که مسکتبر و مستعمر وجود نداشته باشد و هدف پیامبران الهی مبارزه تبعیت انسان از انسان و تبدیل آن به عبودیت انسان از خدا است.

حجت الاسلام عبداللهی، منطق فرعونیت را استکبار و استبداد عنوان و با بیان اینکه فرعونیت به شکل مدرن همچنان ادامه دارد، ابراز داشت: پیامبران آمدند تا دست رد به سینه فرعونیان زمان بزنند.

این استاد حوزه افزود: اینکه کسی از آن طرف دنیا به اسم کنوانسیون زنان و به اسم حقوق بشر، در رابطه با پوشش زنان جامعه دیگر تصمیم گیری کند، طاغوتی در قالب شعارهای زیبا است.

وی ادامه داد: اینکه عده ای در دنیا بگویند فقط باید فرهنگ غربی در دنیا پیاده شود توهین به سایر جوامع و ارباب گری است و معنی آن این است که فرهنگ مردم دیگر پوچ و بی ارزش است ، که ابدا قابل پذیرش نیست.

حجت الاسلام عبداللهی با انتقاد از منطق استکباری حاکم در دنیا گفت: کشورهای مستکبر می گویند هر کس تفسیر حقوق بشری که ما داریم قبول نداشته باشد باید تهدید و یا تحریم شود. می خواهند با یک شیوه جدید، آزادی اجتماعی را هدف قرار داده و فرهنگ و پشتوانه های دینی جوامع را هدف قرار دهند تا جهان را تحت سیطره خود قرار بگیرند.

این استاد حوزه، با تاکید بر اینکه طبق صریح قرآن ، کرنش در برابر استکبارگران ممنوع است، لازمه آن را بازگشت و اصرار جوامع اسلامی به اصول اسلام عنوان و خاطر نشان کرد: نباید در مقابل تهدیدات و هجمه های غربی ها، فشل شد و دست از آرمانهای اسلامی برداشت.
وی با انتقاد شدید از اقدام یک هفته نامه فرانسوی در توهین به پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی(ص) و حمایت سران مستکبر دنیا از این اقدام شنیع به بهانه آزادی بیان اذعان کرد: علمداران استبداد و استکبار جهان از این واژه ها استفاده ابزاری می کنند. اگر آزادی است چرا پیامبر اسلام را که از مقدس ترین اعتقادات بیش از یک میلیارد و نیم مسلمان است به بهانه این شعارها، مورد توهین قرار می دهند.

حجت الاسلام عبداللی، هوشیاری مسلمانان جهان را خواستار شد و تصریح کرد: اگر مسلمانان جهان هوشیار باشند هیچ گاه گول حرف های ظاهر فریبانه و عوام فریبانه استکبار جهانی را نمی خورند.

وی از اهداف شیطانی سناریوی ضد اسلامی اخیر در فرانسه پرده برداشت و گفت: دستگاه دروغ پراکنی استکبار جهانی با دروغ پردازی، تروریست خواندن مسلمانان و خشنوت طلب نامیدن دین اسلام به دنبال اسلام هراسی هستند. 

این استاد حوزه، تصریح کرد : در مکتب و مرام پیامبر(ص) حتی حیوانات هم محترم هستند ، در این فرهنگ غنی امکان ندارد ترور، خشونت و رعب و وحشت جایی داشته باشد.

حجت الاسلام عبداللهی، منافع مستکبرین جهان را سیطره بر کل عالم عنوان و خاطر نشان کرد: هر وقت منافعشان ایجاب کند تا کشوری را به آشوب بکشانند، آنگاه آزادی و احترام به حقوق و جان و مال مردم برای آنها معنایی ندارد.

مطالب مرتبط
نظر شما