سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۲۹
کد خبر: ۸۰۶۰۰
|
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
مسئول غرفه انتشارات مهرآموز گفت: معلم‌ها می‌توانند از دانش آموزان بخواهند درباره مسائل درسی تحقیق کنند که همین تحقیق بخشی از دانش آموزان را روانه کتاب و کتابخوانی می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حسین آموزگار، مسئول غرفه انتشارات مهرآموز گفت: امسال سومین سالی است که در نمایشگاه یاد یار مهربان حضور داریم، با اینکه فضای اختصاص داده شده به نمایشگاه خوب است اما دسترسی به آن مقداری سخت است. 
 
وی در خصوص محصولات ارائه شده از سوی این انتشارات گفت: محصولات ما پیرامون کودک و نوجوان است و بیشتر در حوزه ادبیات، داستان و تاریخی فعالیت می‌کنیم. 
 
آموزگار در ادامه با بیان اینکه مدیران، معلمان و دبیران باید تمهیداتی اتخاذ کنند که دانش آموزان را به کتاب و کتابخوانی علاقه‌مند کنند، یادآور شد: بخش عمده آن به عهده آموزگاران است که می‌توانند مسابقات کتابخوانی برگزار کنند البته حجم بالای کتب درسی و استفاده بیش از حد آن‌ها از اینترنت مزید بر علت است که نگذارد دانش آموزان کتاب بخوانند. 
 
وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید کودکان را در خصوص مسائل درسی تشویق به تحقیق کرد، گفت: مثلا معلم تاریخ از دانش آموز بخواهد درباره یک واقعه تاریخی تحقیق کند درست است که از اینترنت استفاده می‌کنند اما تعدادی نیز به کتاب روی می‌آورند. 
 
مسئول غرفه انتشارات مهرآموز در پایان در خصوص ارائه بن کتاب برای تجهیز مدارس به مدیران، گفت: تنها ارائه بن کتاب کافی نیست و بخشی از آن به معلم، مدرسه و شیوه یادگیری و تدریس که بیشتر در محتوای کتاب درسی خلاصه می‌شود، بر می‌گردد معلم‌ها فکر می‌کنند همین کافی است که طبیعتا باعث می‌شود که فکر کنند چه دلیلی دارد به کتابی غیر از کتب درسی مراجعه کند.
نظر شما