دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۳
کد خبر: ۸۰۶۰۱
|
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
مدیر انتشارات آوای سورنا گفت: نمایشگاه یاد یار مهربان به طور حتم تاثیر بسزایی در افزایش سرانه مطالعه دانش آموزان دارد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حمید ممدوح اظهار داشت: انتشارات آوای سورنا امسال هشتمین دوره حضور خویش را در نمایشگاه یاد یار مهربان تجربه می‌کند. 
 
وی گفت: یکی از مشکلات اصلی این دوره دسته‌بندی نشدن کتاب‌ها به شمار می‌رود به گونه‌ای که هم اکنون در این غرفه کتاب‌های مذهبی، دانشگاهی و غیره دارم که در یک جا جمع کرده‌ام. 
 
وی افزود: اگر مسئولان و متولیان نمایشگاه سعی در تفکیک کتاب ها می‌کردند به گونه‌ای که کتاب‌های مذهبی، تاریخی، فلسفی، ادبی، دانشگاهی و غیره هر کدام در یک بخش مجزا بودند به نظرم کار را برای بازدیدکنندگان آسان‌تر می‌کرد. 
 
صحبت‌های این مدیر انتشارات در حالی مطرح می‌شود که بخش موضوعی نمایشگاه در طبقه زیر همکف بوستان گفت‌وگو تمام کتاب‌های ارایه شده در نمایشگاه در انتشارات مختلف را در یک جا جمع و به تفکیک موضوعات ارایه کرده است. 
 
مدیر انتشارات آوای سرنا ادامه داد: این روند در تقسیم کتاب‌های کودک و نوجوان، مدارسی پایه‌ای و دانشگاهی هم صدق می‌کند؛ چرا که هیچ تمایزی برای ارائه این کتاب‌ها در نمایشگاه قائل نشده است. 
وی در ادامه اظهار داشت: تجمع چند ناشر در یک غرفه در این نمایشگاه برخلاف ادعای برخی از جمله محاسن آن است چرا که سبب تعامل و آشنایی هر چه بیشتر همکاران با یکدیگر می‌شود.
  
ممدوح گفت: نمایشگاه امسال از نظر کیفیت کاری آثار ارائه شده نسبت به سال‌های گذشته دچار افت شده و مباحث همچون نرخ کاغذ و چاپ در این امر بسیار تاثیر گذار بوده است. 
 
وی افزود: انتشارات آوای سورنا امسال نسبت به دوره‌های گذشته در حوزه‌های فقه، فلسفه و تاریخی آثار بیشتری را ارائه کرده است. 
 
وی افزود: کتاب‌های دینی و مذهبی به طور حتم برای آموزش کودکان و نوجوانان بسیار مفید است. 
اما این یک واقعیت است که اغلب مراجعه کنندگان خرید برای مدارس به خاطر اینکه تحت الشعاع مسئولانشان قرار نگیرند کمتر رغبت به خرید سایر حوزه‌ها می‌کنند. 
 
ممدوح با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره نمایشگاه یاد یار مهربان گفت: به طور حتم اینگونه نمایشگاه‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش سرانه مطالعه دانش آموزان داشته باشد. 
 
وی افزود: همچنین سیاست کمک هزینه برای خرید کتاب به مدارس نیز بسیار اقدام مناسب و مطلوبی بوده و در روند افزایش سرانه مطالعاتی تاثیرگذار هستند. 
 
مدیر انتشارات آوای سورنا گفت: احیای کتابخانه‌های مدارس سبب تشویق دانش آموزان به امر فرهنگ کتابخوانی می‌شود. 
 
وی افزود: سازمان فرهنگی هنری شهرداری در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی اقدامات ارزشمندی داشته اما به طور حتم یک دست صدا ندارد و متاسفانه امسال نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گام‌های موثری در این زمینه برنداشته است. 
نمایشگاه کتاب «یاد یار مهربان» از ۲ بهمن به مدت یک هفته در بوستان گفت‌وگو پذیرای علاقه‌مندان است.
نظر شما