دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۸
کد خبر: ۸۰۶۰۷
|
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
در صد و سومین نشست بلورقلم فرهنگسرای فردوس
کتاب «من زنده‌ام» مورد اشاره و تحسین مقام معظم رهبری در صد و سومین نشست بلور قلم فرهنگسرای فردوس نقد و بررسی می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، صد و سومین نشست بلورقلم سه‌شنبه هفتم بهمن ساعت ۱۶ با حضور «معصومه آباد» نویسنده اثر و رضا رسولی منتقد و عضو هیات مدیره انجمن نویسندگان برگزار می‌شود. 
 
کتاب «من زنده‌ام» نوشته معصومه آباد از اسرای جنگ تحمیلی است که بنا بر اظهارات خودش به دلیل درخواست رهبری مبنی بر نگارش خاطرات اسارت و جنگ تحمیلی برای انتقال به جوانان عصر حاضر، ‌نگارش شده است. 
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز تقریظی بر کتاب «من زنده‌ام» نوشته‌اند که در پی می‌آید: «کتاب را با احساس دوگانه اندوه و افتخار و‌ گاه از پشت پرده اشک، خواندم و بر آن صبر و همت و پاکی و صفا، و بر این هنرمندی در مجسّم کردن زیبایی‌ها و زشتی‌ها و رنج‌ها و شادی‌ها آفرین گفتم. گنجینه یاد‌ها و خاطره‌های مجاهدان و آزادگان، ذخیره عظیم و ارزشمندی است که تاریخ را پربار و درس‌ها و آموختنی‌ها را پرشمار می‌کند. خدمت بزرگی است آن‌ها را از ذهن‌ها و حافظه‌ها بیرون کشیدن و به قلم و هنر و نمایش سپردن. 
این نیز از نوشته‌هایی است که ترجمه‌اش لازم است. به چهار بانوی قهرمان این کتاب به ویژه نویسنده و راوی هنرمند آن سلام می‌فرستم.» 
 
معصومه‌آباد نیز در ابتدای کتاب نوشته است: «سال‌ها بود سنگینی کلمات را بر شانه می‌کشیدم و هر روز خسته‌تر و خمیده‌تر می‌شدم. یک روز که قدم زنان با این کوله‌بار سنگین از پیاده‌رو خیابان وصال می‌گذشتم، به آقای مرتضی سرهنگی – گنجینه معرفتی شهدا، جانبازان و آزادگان - برخوردم. از حال من پرسید. گفتم هرچه می‌روم و هرچه می‌گذرد این بار سبک نمی‌شود. گفت باری که روی شانه‌های توست فقط از آن تو نیست. باید آن را آهسته و آرام زمین بگذاری و سنگینی آن را با دیگران تقسیم کنی. آن وقت این خاطرات مانند مدال افتخاری در گردن همه زنان کشورمان خواهد درخشید.» 
 
علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۴۴۰۸۱۰۴۳ تماس گرفته و یا از تارنمای ferdos. farhangsara. ir بازدید کنند.
نظر شما