دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۹
کد خبر: ۸۰۶۱۹
|
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
مدیر انتشارات تالیا گفت: برای افزایش میزان سرانه مطالعاتی دانش آموزان نیازمند تجهیز کتابخانه های مدارس هستیم.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عاطفه عطرچی اظهار داشت: انتشارات تالیا ششمین دوره حضورش را در این نمایشگاه تجربه می کند.

وی گفت: این دوره از نمایشگاه نسبت به سال های گدشته دارای معایب و محاسنی است هر چند که محاسنش بیشتر است.

مدیر انتشارات تالیا افزود: آوردن آثار و کتاب های جدید برای دانش آموزان از جمله محاسن این نمایشگاه است که سبب پربارتر شدن کتابخانه های مدارس نیز می شود.

وی ادامه داد: نگرش تک بعدی مسوولان خرید مدارس نیز از جمله عیوب این نمایشگاه به شمار می رود چرا که آنان اغلب در پی خرید آثاری مذهبی هستند.

عطرچی یادآور شد: این در حالی است که معتقدم باید کتابخانه های مدارس مملو از تمامی حوزه های ادبی باشد و نباید فقط به یک حوزه بسنده کنیم.

وی اظهار داشت: باید با خرید تمامی حوزه های آثار به کتابخانه های مدارس این امکان را به دانش آموزان بدهیم تا بر اساس ذائقه خودشان کتاب انتخاب کنند.

مدیر انتشارات تالیا گفت: اینکه یک مدیر و یا مسوول مدرسه به نیابت از دانش آموزان کتاب هایی را خریداری کند به نظر اقدام مناسبی نیست چرا که شاید آنان با ذائقه و سلایق کودکان و نوجوانان آشنا باشند.

وی افزود: ادبیات، مدیریت و ورزش از جمله حوزه های فعالیت انتشارات تالیا است اما طی این نمایشگاه کمتر خریداری مشاهده شده که برای دانش آموزان کتاب های ورزشی بخرد.

عطرچی ادامه داد: باید در مدرسه دانش آموزان را هدایت به سمت و سویی کنند که میل و کشش درونی به خواندن کتاب در آنان به وجود بیاورد.

وی اظهار داشت: انتشارات تالیا امسال 30 درصد افزایش کتاب داشته اما در مقایسه آمار کتاب نسبت به  دوره های پیشین عملکرد خوبی نداشته و آن هم به سبب مسائلی بوده که ناشران با آن دست بر گریبان هستند.

نمایشگاه یاد یار مهربان از دوم تا هفتم بهمن ماه در بوستان گفتگوی تهران برگزار می شود.

نظر شما