يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۰۷
کد خبر: ۸۰۶۶۲
|
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
همزمان با دهه مبارک فجر و در قالب مسابقه نقاشی برگزار می‌شود:
همزمان با دهه مبارک فجر و در قالب مسابقه نقاشی «بیرق مهربانی»، کودکان و نونهالان منطقه چهارده برای نقاشی «پرچم ایران» به رقابت می‌پردازند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علی حاجی ملاربیع رییس خانه فرهنگ ابوذر، با اعلام این خبر، پرچم را نشانه عزت ملی و آیینی یک کشور دانست و افزود: کودکان سهم بزرگی در حفظ هویت پرچم سرزمین خود دارند. 
 
وی افزود: در قالب مسابقه نقاشی «بیرق مهربانی»، هویت پرچم شکوه‌مند کشور عزیزمان نزد کودکان و نونهالان دارالمومنین تهران برجسته ساخته و توجه آن‌ها را به جایگاه واقعی پرچم جلب می‌کند. 
 
رییس خانه فرهنگ ابوذر ادامه داد: بر اساس فراخوان مسابقه، در نواحی شش گانه منطقه چهارده با مشارکت تمامی خانه‌های فرهنگ و مراکز فرهنگی، دانش آموزان مقطع ابتدایی مدارس منتخب و همچنین نو نهالان خانه‌های کودک و سراهای محلات با راهنمایی مربیان در این مسابقه شرکت می‌کنند. 
 
حاجی ملا ربیع در تشریح شرایط مسابقه گفت: اندازه آثار مسابقه نباید کمتر از A۴ باشد و خلق آثار با تکنیک آزاد بوده و کودکان و نونهالان با مداد رنگی، پاستیل، آبرنگ، رنگ روغن، کاردستی و کلاژ، پرچم ایران را خلق می‌کنند. 
 
به گفته رییس خانه فرهنگ ابوذر آثار خلق شده در مدارس و خانه‌های کودک تا ۲۵ بهمن ماه جمع آوری می‌شود و هیئت داوران نیز آثار رسیده را در روزهای ۲۶ و ۲۷ بهمن ماه ارزیابی کرده و بر اساس شاخص‌هایی، ۵۴ اثر بر‌تر را در مقاطع سنی کودکان و نونهالان که بهترین و زیبا‌ترین پرچم کشورمان را به تصویر کشیده باشند انتخاب و طی مراسمی در روز ۲۹ بهمن ماه با حضور خانواده‌ها، هدایای برگزیدگان اهدا می‌شود. 
 
وی در پایان به برگزاری نمایشگاهی از آثار برگزیده به مدت یک هفته در اوایل اسفند ماه در نگار خانه کلک خیال فرهنگسرای اخلاق اشاره کرد. 
خانه فرهنگ ابوذر در تقاطع بزرگراه شهید محلاتی و بلوار ابوذر واقع است و دبیرخانه مسابقه با شماره ۳۳۸۰۲۵۲۹ آماده ارائه اطلاعات بیشتر به علاقه‌مندان به حضور در این مسابقه است.
نظر شما